Fandom

Bezsensopedia Wiki

Bitwa nad Sommą

Strona dyskusji0 Share

Royal Irish Rifles ration party Somme July 1916.jpg

Biedni...

Bitwa nad Sommą - bitwa rozegrana w ramach I wojny światowej, trwająca od lipca do listopada 1916.

Polegało to na tym, że przez 4,5 miesiąca Niemcy siedzieli w jednym okopie, a Brytyjczycy i Francuzi w drugim, i strzelali do siebie nawzajem. Kiedy w którymś okopie robiło się dość mało żywych żołnierzy, natychmiast spawnowali się nowi, którzy uzupełniali braki, więc walczyć można było w nieskończoność. Brytyjczycy próbowali szturmu, ale kiedy Niemcy wyciągnęli karabiny maszynowe i wykosili 60 tysięcy szeregowców za jednym zamachem, uznali, że to jednak zły pomysł. W związku z tym użyto czołgów, które w związku z tym, że były prymitywne i niezbyt sterowalne, stanowiły zagrożenie właściwie dla wszystkich. Niemniej, podziałało. Znaczy, bardziej zaszkodziły Niemcom.

Bitwę zakończono w drugiej połowie listopada, bo zima zaczęła nadchodzić i głupio było tak siedzieć w okopie, który zasypuje śnieg. Podczas walk naliczono ponad milion ofiar. Ententa odniosła przeważające zwycięstwo i przesunęła linię frontu o 12 km. Tyle wygrać.

Więcej w Fandom

Losowa Wikia