FANDOM

Bombki świąteczne

Bombeczki

Bombka – krągła i delikatna rzecz zawieszana na choince. Można ją znaleźć właśnie na choince (lub pod nią), w piwnicy, na strychu lub w Biedronce za 9,99. Bombki są kolorowe i ładne. Po stłuczeniu mogą służyć za puzzle.

Wykonanie edytuj

Bombki najczęściej wykonywane są ze szkła. Tak naprawdę tego szkła jest tylko cienka warstwa na wierzchu, a w środku jest powietrze. Dlatego nie są one zbyt wytrzymałe.

Aby bombki trudniej się tłukły czasem wykonuje się je z plastiku. Ten plastik zazwyczaj nie jest jednak najwyższej jakości, dlatego po kilku latach z bombki odpadnie pół farby, w związku z czym i tak jest bezużyteczna.

Innym sposobem zwiększenia wytrzymałości bombki byłoby wykonanie jej tak, żeby była pełna w środku. Niestety, wtedy jedna bombka mogłaby ważyć parę kilo, w związku z czym do ich przenoszenia potrzebna byłaby taczka, a choinka musiałaby składać się z żelaza i betonu.

Z wierzchu bombki zazwyczaj ozdobione są brokatem, który po trochu się wykrusza ozdabiając wszystko dookoła.

Jak zawiesić bombkę na choince? edytuj

  1. Weź bombkę.
  2. Złap za sznurek.
  3. Powieś na choince.
  4. Przynieś miotłę i szufelkę, bo potłukłeś.
  5. Wróć do punktu 1.

Żywotność edytuj

Czasami zdarza się, że bombka żyje kilkadziesiąt lat, aż umrze śmiercią naturalną (czytaj: jest już taka stara i obskubana, że nie wypada jej powiesić). Takie przypadki należą do rzadkości. Najczęściej bombki żyją sobie jakiś czas, a potem umierają śmiercią tragiczną. Ta śmierć może nastąpić na różne sposoby:

  • Upadek podczas skomplikowanej procedury ubierania lub rozbierania choinki.
  • Kopnięcie przez kogoś przechodzącego obok choinki.
  • Przewrócenie się całej choinki.
  • Kolizja jakiegoś przedmiotu z choinką (spowodowana przez dzieci).
  • Testy wytrzymałościowe (wykonywane przez dzieci).
  • Próba skonsumowania (też przez dzieci).
  • Użycie bombki w charakterze piłki nożnej (zgadnij, przez kogo).

Jak łatwo zauważyć, statystyczna długość życia bombki ściśle zależy od ilości dzieci. Najbardziej przegwizdane mają te wiszące w szkole.

Zobacz też edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa Wikia