FANDOM

Ujednoznacznienie Ten artykuł dotyczy państwa. Zobacz też: inne znaczenia tego słowa.
Czechy
Stolica Praga
Władca Vaclav Havel w sercach Czechów
Symbol piwo
Hymn Jozin z Bazin
Język urzędowy Język czeski
Ustrój demokracja
Skład narodowościowy Czesi
Jednostka
monetarna
korona czeska

Czechy – małe państwo w Europie, sąsiad Niemiec, Polski, Słowacji, Węgier oraz Austrii. Symbolami Czech są Krecik (cs. Krtek [1]) oraz piwo (konkurencja dla Bawarii). Dostać się do Czech jest niezwykle trudno. Można przez górę Śnieżkę, ale należy uważać na tamtejsze niedźwiedzie. Pozostaje Cieszyn pilnie strzeżony i zakorkowany (Czesi mają autostradę do Pragi, a my małą polną drogę). Stolicą Czech jest Praga.

Symbole edytuj

Czeskim hymnem narodowym jest piosenka Jozin z Bazin (od 2007 roku). Z tego powodu Czesi nas nie lubią, ponieważ Kabaret Pod Wyrwigroszem przystosował ją do swoich kabaretowych potrzeb. W zamian za to Czesi splagiatowali naszą flagę, dodając gacie.

Historia edytuj

Czechy przez cały czas pokazywały Polsce, iż są lepsi na tym podwórku. Niestety rzeczywiście tak to wygląda (Polska i Węgry są kumplami i działają na drugiej pozycji). Dodatkowo Czesi parodiują język polski, ponieważ wedle nich słowo czerstwy oznacza świeży, a posciel - łóżko. Nic więc dziwnego, iż Polak na wakacjach w Ostrawie (takie miasto niedaleko granicy) wnerwia się słysząc, iż wszędzie bułki są czerstwe nie wiedząc, iż są świeże. Problem ten nie występuje w supermarketach oraz sklepach samoobsługowych, których w Czechach jest mało. Bardzo mało. Oprócz nas wrogami Czechów są Słowacy. Słowacja cały czas wyłudzała kasę z Pragi do Bratysławy... Wróć. Robi to nadal. Z kolei Czesi uważają ich za państwo drugiej kategorii. Nic więc dziwnego, iż pomysł Stalina o utworzeniu Czechosłowacji okazał się do niczego.

Gospodarka edytuj

Czechy posiadają najlepszy na świecie system szpitalny, związany z nakazem powiększania piersi wśród lekarek i pielęgniarek na wszystkich oddziałach szpitala oprócz kardiochirurgii (ryzyko zawału serca). Eksportuje się piwo, węgiel brunatny oraz energię kradzioną ze Słowacji.

Język czeski edytuj

Jozin z Bazin - wykonawcy.jpg

Typowi Czesi

500 koron czeskich.jpeg

500 koron czeskich

Występowanie żaby trawnej.png

Czechy - plan na 2500 rok

Jak już pisaliśmy, język czeski jest bardzo śmieszny. Przypomnijmy, iż słowo posciel to łóżko, a czerstwy to świeży. Dodatkowo pokazujemy nowe ciekawe słówka na wycieczkę:

szkoła – školičká
gówno – hůvenko
flaga – šmatička na patičku
czekolada – kakaová deska
telefon komórkowy – ukradená ceglička
denaturat – fioletová napitečka
spodnie dresowe – šelesticské drehové vorečký
łódź – ďuravá lůpinká
gimnastyka – zdrvotné vyhybaský
zegarek – hodinek
czapka – nahlávnik
chusteczka do nosa – smarková šmatička
stanik – cycková výhoda

Przypisy

  1. Jak to kCenzura2.pnga wymówić?

Więcej z Fandomu

Losowa Wikia