FANDOM

Demokratyczna Republika Konga
Stolica Kinszasa (przynajmniej oficjalne)
Władca kto by to wiedział...
Symbol kałasznikow
Hymn Debout Kongolaise
Język urzędowy francuski
Ustrój anarchia federacyjna
Skład narodowościowy nie wiadomo, nikt tego nie sprawdzał
Jednostka
monetarna
okruchy diamentów, naboje

Demokratyczna Republika Konga (potocznie to większe Kongo; dawniej Zair; jeszcze dawniej Kongo Belgijskie) - duży powierzchniowo twór państwopodobny w Afryce. Graniczy z tym mniejszym Kongiem, Burundi, Sudanem Południowym, Safari, Zambią, RŚA, Angolami, krajem posiadającym reprezentację piłkarską uplasowaną w rankingu FIFA gdzieś koło naszych, i małym, wiecznie wojującym państewkiem, które kradnie im diamenty (Demokratycznej Republice Konga, nie krajowi posiadającemu reprezentację... nieważne). Większość kraju pokrywa dżungla.

Polityka edytuj

Oficjalnie jest to nie tylko zwykła republika, ale wręcz demokratyczna republika. W praktyce sprawa wygląda jednak nieco inaczej.

Władza centralna ogranicza się do funkcji reprezentacyjnych i korupcyjnych, władzę realną sprawują lokalne bojówki. Poszczególne regiony odznaczają się bardzo dużą autonomią, w zasadzie to rządzący sami nie wiedzą, co się tam dzieje.

Gospodarka edytuj

Podstawą utrzymania są złoża surowców mineralnych, zwłaszcza diamentów. Wydobywają je i sprzedają je najsilniejsze oddziały paramilitarne, czasami także pochodzące z sąsiednich krajów.

Galeriaedytuj

Więcej z Fandomu

Losowa Wikia