FANDOM

Prowadzącym Familiadę jest Karol Strasburger

Powitanie w teleturnieju

-Co wieszamy?
-Się

Typowe pytanie i typowa odpowiedź

-Przedmiot, który najmniej przydaje się w szkole?
-Kanapka

inna klasyczna odpowiedź

Familiada - najpopularniejszy teleturniej z TVP 2, w którym można wygrać 15 000 złotych oraz stracić czas na słuchanie sucharów. Pomimo bardzo niskiej oglądalności, każdy wie, iż program leci o 14:00 w soboty, niedziela i święta.

Elementyedytuj

Kącik muzyczny.jpg

Mityczna zagadka kącika muzycznego rozwiązana

  • Tablica - od 19 lat taka sama, chociaż zmieniono ją na aż 2 odcinki z powodów technicznych.
  • Kącik muzyczny - mało kto wie, jak tam jest. Używany tylko podczas finału.
  • Gracze - po 5 w każdej drużynie, odpowiadają zgodnie z własnym sumieniem.
  • Ankietowani - przypadkowi, niewykształceni ludzie z ulicy, którzy uważają, iż Poznań jest stolicą Polski.

Przebieg typowego odcinkaedytuj

  • Ktoś mówi, że program poprowadzi Karol Strasburger.
  • Strasburger mówi suchara i wita się z uczestnikami.
  • Kapitanowie obu drużyn podchodzą do stolika, słuchają pytania i kto pierwszy walnie w grzybka, ten lepszy.
  • Pierwszy mówi odpowiedź, a jeśli nie jest najlepsza, to odpowiada rywal.
  • Pytanie przejmuje drużyna, której przedstawiciel da lepszą odpowiedź.
  • Strasburger pyta kolejnych uczestników, przy okazji zagadując o sprawy osobiste.
  • Po trzech niewyśmietlonych na tablicy odpowiedziach pytanie przechodzi do przeciwników.
  • Przeciwnicy po naradzie, która się zaczyna po drugiej błędnej odpowiedzi rywali, wybierają jakąś odpowiedź.
  • Trwa nerwowe wyczekiwanie na to, czy odpowiedź się wyświetli. Jeśli tak, to punkty trafiają na konto odpowiadającej drużyny, a jak nie, to punkty lecą do tych, którzy stracili pytanie.
  • Do stolika podchodzą kolejne w kolejności osoby i cykl się powtarza do uzyskania przez którąś z drużyn ponad trzystu punktów (po drodze pojawiają się podwojenia, a następnie potrojenia punktów).
  • Lepsza drużyna wybiera dwóch zawodników, a gorsza dostaje kuferki oraz zdjęcie (nawet, jeśli są niewidomymi).
  • Pierwsza osoba staje przy Strastburgerze, a druga idzie posłuchać połowy nudnego utworu w kąciku muzycznym.
  • Pierwsza osoba ma 15 sekund na odpowiedzenie na 5 pytań.
  • Po tym czasie sprawdzana jest liczba zdobytych punktów.
  • Przychodzi druga osoba, która dowiaduje się, ile brakuje do 200 i dostaje 20 sekund na 5 pytań. Jeśli powtórzy odpowiedź, która już była, to rozlega się dźwięk.
  • Po tym czasie są sprawdzane odpowiedzi. Są celowo spowalniane mówieniem, jaka odpowiedź była najwyżej punktowana, itd.
  • Dochodząc do ostatniego pytania (jeśli wcześniej nie dojdą do 200 punktów) nagle Strasburger wstrzymuje napięcie przy wyświetlaniu wyniku. Zwykle niestety trochę wtedy brakuje do 200 punktów dających 15000 zł.

Zobacz teżedytuj

Cytaty
Może by tak warto odwiedzić także cytaty o:
Familiada

Więcej z Fandomu

Losowa Wikia