FANDOM

Fidżi
Stolica Suva
Władca Epeli Nailatikau
Symbol Rozbite samoloty w oceanie
Hymn फ़िजी द्वीप समूह गणराज्य (też nie rozumiem, co to oznacza)
Język urzędowy język angielski oraz język fidżyjski
Ustrój Mieszkańcy nie wiedzą, co to ustrój...
Skład narodowościowy Fidżyjczycy
Jednostka
monetarna
muszelki i liście palmy kokosowej

Fidżi – państewko w Oceanii. Sąsiad Tonga i Tuva... no, Tonga. Właśnie od Fidżi europejscy handlarze zaczęli kolonizację Oceanii. Według mieszkańców byli smaczni.

Gospodarkaedytuj

Na Fidżi znajduje się jedyne w Oceanii lotnisko. Kraj utrzymuje się z licznych turystów, którzy odwiedzają rozwalone samoloty i tym podobne. Niektóre z tych wraków są efektem sabotażu. Fidżyjczycy chca bowiem zatrzymać jak najwięcej dolarów turystów. Czasami robią to za dobrze, zabierając im cały majątek, samolot traktując jako coś typu blok mieszkaniowy, a ludzi sprzedając w mięsnym. Na eksport przeznacza się spróchniałe łodzie sprzedawane poniekąd do Tuvalu (czyli do Ameryki), kokosy, przetwory i konserwy z kokosów oraz schabowe i wątróbkę (wiadomo, czyją). Niestety, mięso nie jest popularne ze względu na częste skandale wywoływane przez tamtejszy rodzaj sanepidu.

Miasta Fidżi edytuj

Lista miast i wiosek na Fidżi jest dosyć krótka, gdyż aby tam dotrzeć, trzeba sobie rozwalić kompas, wyrzucić GPS oraz liczyć na szczęście. Z tego powodu mało tam ludzi. Ci nieliczni zamieszkują takie miejscowości, jak:

  • Ba;
  • Labasa;
  • Lami;
  • Lautoka;
  • Levuka;
  • Lomawai;
  • Nadi;
  • Nasinu;
  • Nausori;
  • Navua;
  • Rakiraki;
  • Savusavu;
  • Sigatoka;
  • Suva (stolica kraju);
  • Tavua;
  • Vatukoula.

Linki zewnętrzneedytuj

Więcej z Fandomu

Losowa Wikia