FANDOM

Nuvola apps bookcase 1 blue ACHTUNG! Ten artykuł zawiera coś na kształt spoilerów, czyli szczegółów fabuły mogących odebrać przyjemność z pierwszego czytania książki. Jeśli nie chcesz ich znać, lepiej wybierz sobie coś innego. Poza tym, jeśli nie znasz książki, to możesz nie kapować, o co w tym haśle chodzi.
Sejm

Folwark zwierzęcy

Folwark zwierzęcy - książka autorstwa George'a Orwella. Opowiada o świniach, które zbuntowały się przeciwko ludzkiemu terrorowi i wprowadziły swój własny terror. Bo tak bardziej swojsko.

Przekaz edytuj

W myśl książki, wszystkie zwierzęta są równe, ale niektóre są równiejsze od innych. Inne zdanie (Zwierzęta w ogrodzie patrzyły to na świnię, to na człowieka, potem znów na świnię i na człowieka, ale nikt już nie mógł się połapać, kto jest kim.) udowadnia nam, że człowiek to świnia.

Bohaterowie edytuj

  • Napoleon – ukochany wódz, 200 kg mięsiwa, właściciel folwarku.
  • Snowball – wróg publiczny numer 1, autor wszystkich sabotaży, postać występująca w wielu teoriach spiskowych.
  • Major – knur, autor systemu.
  • Squealer – knur, marionetka Napoleona.
  • Minimus – knur, autor wielu hymnów na cześć ukochanego wodza.
  • Bokserkoń, jedyna osoba, która dla ideologii wyrabiała 300% normy. Wierzył w swojego ukochanego wodza, głosząc Towarzysz Napoleon ma zawsze rację. Zginął potajemnie u rzeźnika.
  • pan Jones – gnój, kapitalista.
  • Mollie – głupia klacz, fanka kwiatków.
  • Benjaminfilozof bez poparcia dla ideologii, cichy wróg ukochanego wodza.\
  • Mojżesz – także filozof, miał utopijne wizje raju.
  • pan Whymper – marionetka Napoleona.
  • pan Frederick – wróg imperium i ideologii.
  • pan Pilkington – także wróg imperium i ideologii.
  • psy – marionetki ukochanego wodza, odpowiedzialni za inwigilację oraz pranie mózgu.