FANDOM

Fort Boyard.jpeg

Oficjalnie właśnie tam nagrywano cały ten teleturniej. W rzeczywistości... przecież tam nawet prądu nie ma!

Fort Boyard - polski teleturniej polegający na uciekaniu przed tygrysami oraz zdobywaniu kluczy, by otworzyć klatkę z tygrysami skarbiec z kasiorką.

Przebieg teleturnieju edytuj

Teleturniej podzielony jest na trzy zasadnicze części: zdobywanie kluczy, zdobywanie wskazówek i zdobywanie pieniążków.

Klucze edytuj

W pierwszym etapie, gracze muszą skupić się na zdobywaniu kluczy do skarbca. Ogólnie potrzeba ich 5 - ale im więcej, tym lepiej, zwłaszcza, że konkurencji jest 9. Są to zadania wymagające nieprawdopodobnej siły fizycznej i zdolności umysłowych - jak na przykład wejście na sufit po metalowej rurze, gra w kręgle kulą armatnią czy wejście pod górę zjeżdżalnią basenową. W międzyczasie dwie osoby biegną na szczyt latarni, gdzie odpowiadają na bardzo ambitne zagadki.

Wskazówki edytuj

Następnym krokiem jest zdobycie trzech wskazówek. Są one potrzebne do odgadnięcia hasła do skarbca. Część z nich można zdobyć za nadmiarowe klucze, resztę trzeba zdobyć w nieco bardziej szalonych konkurencjach - jak przejście się po niego po ścianie fortu od zewnątrz na wysokości 20 metrów. Do tego kolejna zagadka.

Pieniążki edytuj

Mając wskazówki, można odgadnąć hasło do skarbca. Jeśli drużyna jest za głupia, może poświęcić kilku zawodników za dodatkowe podpowiedzi. Po otwarciu skarbca drużyna ma 3 minuty na wyniesienie takiej ilości pomalowanych na żółto metalowych krążków, ile tylko zdoła, a potem się ewakuować. Jeśli ktoś nie zdąży uciec, gracze tracą wszystko. Ewentualnie ta ofiara losu może poświęcić się dla bogactwa drużyny.

Stali bywalcy fortu edytuj

  • Robert Gonera - amator kąpania tygrysów oraz gubienia kluczy.
  • Kasia Glinka - przewodnik, ewentualnie wierny kibic drużyny (nieważne, kto w niej jest).
  • Janusz Weiss – występuje w programie, by dorobić sobie do emerytury, odpowiedzialny za zagadki logiczne.
  • Passe-Partout, Passe-Temps – także przewodnicy, mogą dumnie patrzeć z góry na kolana zawodników.
  • La Boule - ekspert od więzień, cierpi na brak karku.
  • Felindra – odpowiedzialna za opiekę nad tygrysami oraz szukanie w słowniku nowych idiotycznych haseł do skarbca.

Ciekawostkiedytuj

  • Raz jednego z graczy zamknięto w skarbcu. Przynajmniej miał kasę po swojej stronie.
  • Innego przygniotła opadająca brama. Trzeba było nagrywać finał jeszcze raz.
  • Passe-Partout i Felindra robią w programie od początku. Nie mogą wyjechać, bo boją się wody.

Więcej z Fandomu

Losowa Wikia