Bezsensopedia Wiki

Gitara

Strona dyskusji0 Udostępnij
KISS - gitara.jpg

Typowa gitara

Gitara - instrument muzyczny posiadający zazwyczaj sześć odkrytych strun. Występują rozmaite typy gitar. Najpopularniejsze to: klasyk, akustyk, elektryk i bas.

Zastosowanie edytuj

Gitara służy zasadniczo do grania. Nie jest to jednak oczywiście jej jedyne zastosowanie. Inne zastosowania gitary to:

  • szpanowanie;
  • spalenie na scenie (w celu zrobienia show);
  • albo w piecu (w przypadku najtańszych modeli jest to jedyne zastosowanie);
  • wpier... komuś (Antonio Banderas w Desperado robił to równocześnie z graniem).

Techniki gry edytuj

Noncytaty
Może potrzebujesz jakiejś porady, na przykład:
Jak nastroić gitarę, Jak zrobić gitarę elektryczną?

Na gitarze gramy, pociągając paluchami struny. Można to robić na wiele sposobów i na różnym stopniu wtajemniczenia. Aby osiągnąć jakieś efekty, wystarczy znajomość trzech akordów na krzyż. Aby zyskać miano gitarowego wymiatacza, trzeba jednak znacznie więcej (np. zagrać solówkę w tempie 50 nut na sekundę).

Struny można pociągać nie tylko palcami, ale także kostką (tylko nie taką do WC), monetą, mikserem[1], brzeszczotem (przyspiesza to znacznie zużycie strun) i wieloma innymi przedmiotami, które twoim zdaniem najlepiej wyrażą twoją osobowość.

A jeśli nie umiesz nic zagrać, możesz klepać w gitarę i udawać, że to bębenek.

Galeria edytuj

Zobacz też edytuj

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa Wikia