FANDOM

Mimas

Prototyp Gwiazdy Śmierci krążący po orbicie Saturna

Zidane i Gwiazda Śmierci

A ty naprawdę myślałeś, że to Luke rozwalił Gwiazdę Śmierci?

Gwiazda Śmierci – bardzo fajna stacja wojskowa ze Starłorsów. Stworzona, aby nieść pomoc mieszkańcom odległych części galaktyki. Służy do wykonywania bardzo precyzyjnych misji - aby zlikwidować grupkę wrogów, rozwalamy całą planetę wraz z miliardami jej mieszkańców. Taka radziecka taktyka na większą skalę.

Gwiazda Śmierci była wielkim marzeniem Imperatora, gdyż dzięki niej mógł świetnie realizować swój model wolności. Na własnej skórze poczuł go Alderaan, który dzięki Gwieździe Śmierci stał się kupką absolutnie wolnych kamieni.

Plany Gwiazdy Śmierci powstały już podczas wojen klonów, ale swój pełny kształt baza osiągnęła dopiero kilkanaście lat później. Gdy stacja już była gotowa, Leia Organa wykradła jej plany i wysłała je Cudownemu Obiemu, żeby znalazł jej słabe punkty. Wiedziała ona bowiem z filmów, że każda super rzecz musi mieć tak słaby punkt, że rzut kamieniem rozwali ją od środka.

Ostatecznie baza została zniszczona przez Zinedine'a Zidane'a. Sukces ten niesłusznie przypisał sobie jednak Luke Skywalker.

Parę lat później Imperator kazał zbudować Gwiazdę Śmierci II. Budowę zlecono firmie budowlanej z Polski, dlatego nie ukończono jej w sensownym terminie. W końcu tę drugą stację też rozpieprzono podczas jakiegoś chaotycznego ataku rebeliantów, jeszcze zanim nasi robotnicy zdążyli położyć płytki.