FANDOM

Nuvola apps bookcase 1 blue.svg ACHTUNG! Ten artykuł zawiera coś na kształt spoilerów, czyli szczegółów fabuły mogących odebrać przyjemność z pierwszego czytania książki. Jeśli nie chcesz ich znać, lepiej wybierz sobie coś innego. Poza tym, jeśli nie znasz książki, to możesz nie kapować, o co w tym haśle chodzi.

Biedna muszla klozetowa jeszcze nie widziała czegoś tak okropnego jak twoja głowa, więc może ją zemdlić

Harry czytając list swojego wuja

Harry Potter (a nawet Harry James Potter; ur. 31 lipca 1980) – bohater książek o... Harrym Potterze. Czarownik, główny wróg Lordzia Voldemorcia oraz jego nauczyciela od eliksirów, Snape'a. Właściciel napoju felix felicis (czyli bimber własnej produkcji).

Historiaedytuj

Kolo ze znaczkiem na czole (wtedy jeszcze bez) wychowywał się, a raczej żył jedynie przez rok w Dolinie Godryka, wraz ze swoimi starymi: Jamesem i Lily. Podczas nieobecności ojca do ich domu przyszedł Lord Voldemort. Chciał zgwałcić matkę Harry'ego, jednak ta się nie zgodziła i zaczęła bronić się swoją różdżką, jednak to nic nie dało. Matka dostała wpie#dol, a Potter przeżył. Pokonał jakimś cudem Voldemorta, a ten zostawił mu na pamiątkę znaczek na czole w kształcie błyskawicy.

Fabułaedytuj

Harry Potter i Kamień Filozoficznyedytuj

Harry wychowywał się u swoich grubych wujków. W dniu swoich jedenastych urodzin dowiedział się, że jest nienormalny, ponieważ jest czarodziejem. Udał się do Hogwartu, szkoły magii i czarodziejstwa. Tam zdobył przyjaciół. Spotkał wiele niemiłych osób, jak Snape, Malfoy czy Lord Voldemort, którego pokonał za pomocą magicznego kamyka.

Harry Potter i Komnata Tajemnicedytuj

W drugim roku, a raczej jeszcze przed, spotyka Zgredka, który każe nie iść mu do szkoły, bo inaczej kopnie w kalendarz. Ten jednak jedzie. Szkołę atakuje jakiś wąż i zamienia uczniów w pomniki. Ponieważ Potter ma pecha, musi stawić mu czoła i znaleźć Komnatę Tajemnic, w której to coś przebywa.

Harry Potter i Więzień Azkabanuedytuj

Z więzienia czarodziejów ucieka Syriusz Black, który powiedział Voldemorcikowi, gdzie mieszkali jego starzy. Harry chce go zabić. W szkole ma nauczyciela wilkołaka i poznaje niemiłe stworzenia wysysające szczęście. Potter dostaje ataku serca, kiedy okazuje się, że Syriusz to jego ojciec chrzestny.

Harry Potter i Czara Ogniaedytuj

Do szkoły dla nienormalnych przyjeżdża ich jeszcze więcej, bo dotarła wycieczka z Bułgarii i Francji. Ma się odbyć turniej i Harry bierze w nim udział, chociaż nie chce. Uczeń z Hogwaru ginie na oczach Pottera, a Voldemort powraca. Będzie się działo.

Harry Potter i Zakon Feniksaedytuj

Harry trafia do sądu za używanie magii poza szkołą. Sędzia Anna Maria Wesołowska jest miła i nie daje mu kary. W szkole jakaś różowiutka nauczycielka nie chce uczyć ich zaklęć, więc Harry robi to potajemnie. Śni mu się jakieś pomieszczenie w Ministerstwie Magii i musi tam się dostać. Walczy tam z kolesiami Voldemorta, a Syriusz ginie.

Harry Potter i Książę Półkrwiedytuj

Harry jest szóstoklasistą. Ma dodatkowe lekcje u dyra szkoły, Albusa Dumbledore'a, o przeszłości Lorda Voldemorta. Muszą się dowiedzieć, co on takiego zrobił, że jest nieśmiertelny. Albus i Potter tak się w to wkręcają, że dyro ginie, a nauczyciel od eliksirów okazuje się być po stronie Voldemortka i Księciem Półkrwi.

Harry Potter i Insygnia Śmierciedytuj

Harry, Ron i Hermiona idą na wagary. Chcą znaleźć horkruksy - przedmioty, dzięki którym zły czarodziej jest nieśmiertelny. Będą brali udział w bitwie o ich szkołę, więc będzie się działo, a że jest to osttania część, Harry wygra i wszyscy będą żyli długo i szczęśliwe.

Po wydarzeniach w książceedytuj

Harry ma żonę (Ginny, siostra Rona), a Ron jest z Hermioną. Mają dzieciaki, te idą do szkoły, więc wszyscy są szczęśliwi.

Galeriaedytuj

Więcej z Fandomu

Losowa Wikia