Wikia

Bezsensopedia Wiki

Strona główna

Strona dyskusji53
2774strony
Witaj w Bezsensopedii!
Na razie mamy w swoich potężnych zasobach 2774 artykuły i 1951 plików graficznych.
Wiki-wordmark.png
Medal
Artykuł na medal
Sven Kramer Soczi

Łyżwiarstwo szybkie - dyscyplina sportowa polegająca na szybkim jeżdżeniu na łyżwach. Jeżdżenie to odbywa się w kółko po specjalnym torze, a jechać trzeba w takiej dziwnej pozycji. Dyscyplina ta jest najbardziej popularna w Holandii - jeśli na jakichkolwiek zawodach Holendrzy nie obstawią całego podium, jest to przez nich uznawane za porażkę. Co ciekawe, na jeden z silniejszych krajów w tej dyscyplinie wychodzi Polska, chociaż nie mamy nawet porządnego toru.

Z łyżwiarstwa szybkiego wyewoluował short track. Tamtą dyscyplinę rozgrywa się nie na torze, a na zwykłym lodowisku (o, coś dla naszych). W jednym biegu jedzie tam czterech zawodników noszących śmieszne żółte kaski. Kolor kasku jest zapewne aluzją do Azjatów, którzy w short tracku są potęgą.

Czytaj całośćGłosowanieArtykuły na medal

Evolution-tasks
Fikcja na medal
Flaga nilbulu

Nilbul to kraj we wschodniej Polonii. Graniczy on z Falitynem, Nørwøy, Państwem Cracov, Tarcją i Żółtą Krusią. Stolicą kraju jest Nilbul City, a kraj jest monarchią parlamentarną rządzaną obecnie przez Vormena I z dynastii Katolingów. Na Nilbulu żyją liczne stworzenia, takie jak nilbulska krowa miodna.

Historia

Około 1200 roku p.n.e. na terenie państwa były liczne plemiona. Jednak Mitos Wielki z dobrze rozwiniętego plemiona Kokbul zjednoczył je w jedno silne państwo początkowo z stolicą w Gonggam. W -820 roku kraj został najechany przez Państwo Cracov, które zmusiło ich do bycia państwem zależnym. Jednak w -758r. pod wodzą Slavomira Piotrzaka stali się na kilka lat niepodlegli póki państwo Cracov ich nie zniszczyło i wchłonęło w całości. Dopiero w -564 roku podczas początku kryzysu Cracova, jako pierwsi stali się od nich wolni (ale bez południowo-wschodniej części).

Nuvola apps arts
Ogłoszenia
Dla zainteresowanych fikcją Bezsensopedii
Aktywne dyskusje - jeśli jesteś członkiem społeczności, wypowiedz się!
Ludziki
Społeczność
Przydatne dla użytkownika linki:
Czy wiesz.svg
Czy wiesz...

Archiwum

Cytat
Dramat na dziś
Filmik na dziś
Śmiech Kacperka - parodia(00:20)

Dziś zabieramy wam... 19 sekund z życia.

Więcej od Wikii

Losowa Wikia