Wikia

Bezsensopedia Wiki

Strona główna

2890stron na tej wiki
Strona dyskusji58

Witaj w Bezsensopedii!
Na razie mamy w swoich potężnych zasobach 2890 artykułów i 1999 plików graficznych.
Wiki-wordmark.png
Medal.png
Artykuł na medal
Stadion Brazylia.jpg

Jeden ze stadionów. I to zrobiony bez pomocy rządu!

Mundial 2014 - wydarzenie, które odbyło się w roku 2014 w Brazylii. Na Mistrzostwach wystartowała, między innymi Australia, która była rzecz jasna, w azjatyckich eliminacjach. Zasady FIFA mówią o tym, że turniej musi organizować od ośmiu do dziesięciu miast. Jednak z pewnych przyczyn tym razem zgodzili się na dwanaście.

Wybory gospodarza

W 2004 FIFA stwierdziła, że zawody dawno nie odbywały się w Ameryce Południowej i koniecznie muszą tam być. Jednak, jako że tamtejsza federacja liczy 10 członków, było pewne, że rywalizacja o miano gospodarza spora nie będzie. Zgłosiły się tylko Brazylia i Kolumbia. Kiedy jednak Kolumbijczycy zauważyli, że przez przypadek mogą jeszcze dostać imprezę, przyznali, że zgłoszenie było dla jaj i zrezygnowali. Z tego powodu Brazylia została gospodarzem bez żadnego głosowania, gdyż była jedynym kandydatem.

Czytaj całośćGłosowanieArtykuły na medal

Evolution-tasks.png
Fikcja na medal
Flaga Polandii Południowej.jpg

Flaga kraju

Polandia Południowa (niekiedy określana także jako Śródlesie) - kraj leżący w północnej Polonii, mający stolicę w Czerngradzie. Graniczy od północy z Polandią, od północnego wschodu ze Wschodnim Brzegiem Vislawii, od wschodu z Czerwoną Krusią, od południa z Ladią, od południowego zachodu z Wielkokrainą, od zachodu z Mhaumbą i od północnego zachodu z Rawą. W kraju od ponad 80 lat rządzi jedna partia, której aktualnie przewodzi Artis Tischler.

Historia

Po rozpadzie Śródlesia w -484 roku wśród wielu mieszkańców tych rejonów w dalszym ciągu silna była tożsamość narodowa. Szczególnie mocno skierowana ona była przeciwko Polandii, która zagarnęła większość terytorium kraju. W -399 roku od Rawy uwolnił się Wschodni Brzeg Vislawii, w którym także większość (ok. 60%) stanowili ludzie o narodowości śródleskiej. Polandii udało się ochronić przed ruchami separatystycznymi, przyznając tej nacji spore przywileje.

Nuvola apps arts.svg
Ogłoszenia
Głodny? To idź do lodówki.
Ludziki.png
Społeczność
Przydatne dla użytkownika linki:
Czy wiesz.svg.png
Czy wiesz...

Archiwum

Cytat.png
Dramat na dziś
Filmik na dziś
I LIKE TRAINS (asdfmovie song)02:10

I LIKE TRAINS (asdfmovie song)

I like trains!
Jeśli nie wiesz o co chodzi, klik.

Więcej od Wikii

Losowa Wikia