Wikia

Bezsensopedia Wiki

Strona główna

Strona dyskusji53
2802strony
Witaj w Bezsensopedii!
Na razie mamy w swoich potężnych zasobach 2802 artykuły i 1919 plików graficznych.
Wiki-wordmark.png
Medal
Artykuł na medal
Royal Irish Rifles ration party Somme July 1916

I wojna światowa, wielka wojna - jedna z większych ustawek w historii, trwająca w latach 1914-1918, według niektórych historyków rozpoczynająca XX wiek. Głupi oni, przecież wiadomo, że zaczął się w 1901. Wojna ogarnęła niemal cały świat, z wyjątkiem Antarktydy (za zimno) i Polski (nie było jej na mapach). Skończyła się jeszcze większym chaosem nazywanym dwudziestoleciem międzywojennym.

Geneza

Od czasu Napoleona w Europie nie było właściwie żadnej istotnej wojny. Gdzieś po drodze była Wiosna Ludów, potem wojna krymska na wschodzie, wojna francusko-pruska na zachodzie, ale to wszystko było mało. Każdy władca miał już niezaspokojoną niczym chęć wysłania swoich obywateli na front jako mięso armatnie - dla dobra ojczyzny oczywiście. Plany i sojusze były gotowe, sprzęt zresztą też. Potrzebny był tylko pretekst.

Czytaj całośćGłosowanieArtykuły na medal

Evolution-tasks
Fikcja na medal
Flaga Rawy Wschodniej

Rawa Wschodnia - terytoria zamorskie Rawy położone w południowo-wschodniej Bigerii i zachodnim Nuvutcie. Siedzibą lokalnych władz jest Nowa Sentura. Obszar zamieszkany jest przez ok. 35 mln mieszkańców, największa gęstość zaludnienia występuje wzdłuż wybrzeży.

Obszar posiada własny parlament, który ma prawo decydowania tylko w niektórych kwestiach (nie może np. prowadzić polityki zagranicznej, a ustalone prawo nie może być sprzeczne z prawem Rawy). Głowa Rawy Wschodniej jest jednocześnie wiceksięciem Rawy i jest członkiem dynastii książęcej. Aktualnie władzę nad tym terytorium sprawuje wiceksiążę Jan VIII.

Nuvola apps arts
Ogłoszenia
Madejowe łoże - akcja trwa, przyłącz się i Ty!
Off-top totalny
Ludziki
Społeczność
Przydatne dla użytkownika linki:
Czy wiesz.svg
Czy wiesz...

Archiwum

Cytat
Dramat na dziś
Filmik na dziś
Makarena01:12

Makarena

Prawdziwe oblicze wojny.

Więcej od Wikii

Losowa Wikia