FANDOM

Hymn Ligi Mistrzów - KASZANKA - polskie napisy03:00

Hymn Ligi Mistrzów - KASZANKA - polskie napisy

Przykładowy hymn

Edyta Górniak - Hymn Polski podczas Mundialu 200201:41

Edyta Górniak - Hymn Polski podczas Mundialu 2002

Hymn Polski

Hymn - pieśń stosowana do wychwalania własnego kraju, narodu czy czego tam na wszystkich oficjalnych uroczystościach, takich, jak początek roku szkolnego, mecz podczas eliminacji mistrzostw w piłce nożnej czy (rzadziej) spotkania głów państw.

Treść hymnuedytuj

W hymnie najczęściej występującym słowem jest nazwa danego kraju. Oprócz tego warto dodać tam jak najwięcej wzmianek o tematyce religijnej, oraz takie słowa jak "błogosławić", "sprawiedliwość", "ojczyzna", "pieśń", "piękny". Im więcej, tym lepiej. Oczywiście można używać synonimów. Zwrotek może być obojętnie ile, i tak wszyscy będą śpiewać tylko pierwszą.

Tytuł hymnuedytuj

Tu sprawa ma się podobnie. Zresztą, najlepiej podać przykłady.

  • Egipt - Moja Ojczyzna, moja Ojczyzna, moja Ojczyzna - 50% słów to słowa-klucze, bardzo dobry tytuł.
  • Ghana - Boże, błogosław nasz kraj rodzinny, Ghanę - tu już 2/3, jeszcze lepiej.
  • Uganda - O Ugando, piękny kraju - 3/4 mieści się w kluczu, a właściwie to tylko jedna litera się nie mieści.
  • Irak - Ojczyzna - zwięźle i całkowicie zgodne z kluczem.
  • Erytrea - Erytrea, Erytrea, Erytrea - jeszcze lepiej, bo tytuł jest dłuższy niż jedno słowo.
  • ZSRR - Hymn Związku Radzieckiego - a tutaj są to nawet różne słowa! Tytuł był tak dobry, że w USA też tak chcieli. Stąd zimna wojna.

Zawsze można jednak rzucić coś zupełnie od rzeczy, też się nada.

  • Bhutan - Królestwo smoka grzmotu.
  • Indie - Ty jesteś władcą umysłów wszystkich ludzi

Ewentualnie można też pójść na łatwiznę, niczym Iran, którego hymn jest zatytułowany Hymn państwowy Iranu. I też go śpiewają.

Więcej z Fandomu

Losowa Wikia