FANDOM

Jeden z dziesięciuteleturniej emitowany w TVP 2, prowadzony przez Tadeusza Sznuka. W odróżnieniu od większości, jest tu niewiele bajerów (np. oprawa muzyczna składa się z trzech dźwięków), a prowadzący wygląda na człowieka na poziomie.

W porównaniu z Familiadą poziom trudności jest dwudziestokrotnie wyższy. Niestety, z powodu godzin emisji oglądalność jest dwudziestokrotnie niższa, ponieważ ludzie uczący się/pracujący mają w tym czasie ważniejsze zajęcia, a pozostali niewiele rozumieją.

Przebieg edytuj

Na początku pojawiają się liczni gracze (ich jest dziesięciu), którzy potem wskutek naturalnej selekcji są brutalnie eliminowani.

W I etapie każdy z uczestników odpowiada na dwa pytania. Co ciekawe, jeśli na oba odpowie błędnie, po drugim straci aż dwa życia. Na początku sugerowano, że jest to po prostu critical hit wzięty z gier (np. tych o Pokémonach), jednak ta teoria została obalona ze względu na zbyt dużą regularność występowania zjawiska.

II etap to swoista walka o przetrwanie. Gracze, którzy przetrwali I etap z 2 lub 3 życiami, przerzucają na siebie pytania, próbując wyeliminować się nawzajem. Za każdego zonka traci się jedno życie. Przetrwają tylko najsilniejsze osobniki.

W III etapie 3 najlepszych uczestników walczy o tytuł samca (bądź samicy) alfa. Trzy życia resetują się. Przegrani w tym etapie dostają kuferek - zwycięzca kuferek i możliwość zacieszania. Do tego 10 najlepszych z kilkunastu kolejnych odcinków startuje w odcinku finałowym, gdzie zabawa zaczyna się od nowa.