Fandom

Bezsensopedia Wiki

Kazachstan

Strona dyskusji0 Udostępnij
Kazachstan
Stolica Astana
Władca Нұрсұлтан Әбішұлы Назарбаев
Symbol Борат Сагдиев
Hymn Kazachstan, najwspanialszy kraj na świecie
Język urzędowy Język kazachski, język rosyjski
Ustrój demokracja
Skład narodowościowy Kazachowie
Jednostka
monetarna
rubel
 
Kazakhstan National Anthem From Borat Lyrics01:49

Kazakhstan National Anthem From Borat Lyrics

Hymn naszego wspaniałego kraju!

Podpatrzone w Ameryce, aby Kazachstan rósł w siłę, a ludzie żyli dostatniej

Oficjalne motto Kazachstanu

Kazachstan - najwspanialsze państwo w Azji (dokładniej w jej centrum - położone tam, skąd kiedyś ZSRR wysyłało statki kosmiczne z psami) oraz w Europie (co czyni nas jednym z nielicznych państw na świecie leżących na dwóch kontynentach). Leżymy pomiędzy Wielką Siostrą Rosją, Kirgistanem oraz Uzbekistanem, który jest naszym wrzodem na dupie. Niektórzy myślą, że graniczymy też z Chinami, chociaż w sumie tak nie jest. Pamiętaj - wszystkie inne kraje są rządzone przez małe dzieci!

Edukacja i technologia edytuj

Nasze dzieci są profesjonalnie kształcone. Już w wieku 5 lat, gdy chodzą do przedszkola, uczą się obsługi AK-47! Również technologia stoi u nas na bardzo wysokim poziomie. Kazachski przemysł jest najlepszy na świecie - to właśnie my wynaleźliśmy toffi i paski do spodni!

Złoża naturalne edytuj

Kazachstan jest zdecydowanym numerem jeden, jeśli chodzi o eksport potasu. Wszystkie inne kraje na świecie mają gorszy potas od naszego! Chcieliśmy wprawdzie odkopać miedziane druty, rurociąg albo coś innego, co da się oddać do skupu, ale i takie znalezisko przynosi chwałę naszej ojczyźnie.

Mieszkańcy edytuj

  • Борат Сагдиев (Borat Sagdijew) - nasz najlepszy dziennikarz, pochodzący z miejscowości Kustek. Szósty w rankingach popularności człowiek w Kazachstanie. Odbył wielką podróż do U, S i A, aby nam żyło się lepiej.
  • Нурсултан Тулыакбеы (Nursułtan Tuljakbaj) - najbliższy sąsiad Borata Sagdijewa, który non stop zatruwa mu dupę. Borat robi szklane okna - Nursułtan też robi szklane okna. Borat dodaje stopień - Nursułtan też dodaje stopień. Borat kupuje sobie iPada - Nursułtan kupuje sobie iPada Mini, bo jego nie stać. A przecież wszyscy wiedzą, że to jest dla dzieci.
  • Азамат Багатов (Azamat Bagatow) - człowiek z ministerstwa, podróżujący wraz z Boratem przez U, S i A, aby nam żyło się lepiej.
  • Радик Жапаров (Radik Żaparow) - nasz najlepszy skoczek narciarski, do tego najmłodszy profesjonalista na świecie - ma zaledwie 8 lat. Co wcale nie przeszkadza skakać mu już 15. sezon.

Galeria edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa Wikia