FANDOM

Medal.png Ten artykuł otrzymał medal, więc na pewno jest bardzo fajny.

Komunizm - jeden z bardziej popapranych ustrojów politycznych, skrajny odłam lewicy. Ustrój jedyny słuszny i wiecznie żywy - patrz Korea.

Założenia programowe edytuj

  • W teorii: naród tworzy jedną wielką wspólnotę, w której wszyscy są sobie równi i się wspierają. Najwyższą wartością jest dobro wspólne. Rząd pilnuje, aby nieucywilizowane jednostki nie niszczyły ładu.
  • W praktyce: dyktator (lub dyktatorska partia) trzyma naród za mordę. Dziwne reformy dławią gospodarkę, ale władza ma to gdzieś, bo żyje tylko z łupienia mieszkańców. Niepokorni są po cichu likwidowani w lasach lub odpowiednich budynkach.

Symbolika edytuj

Komuna.png

Oficjalny znak rozpoznawczy komuny

  • Sierp i młot - najsłynniejszy z symboli, często dorysowywany do różnych flag. Na jego cześć powstały rymowanki typu sierpem i młotem gonić hołotę.
  • Czerwony sztandar - flaga o bardzo prostym wzorze, aby mogli ją zapamiętać nawet niepiśmienni chłopi zza Uralu. Zatykana przez podpity tłum na różnych wyzwalanych obiektach.
  • Czerwona gwiazda - używana czasami zamiast sierpa i młota, często zamieszczana na sztandarach. Ponieważ czerwona gwiazda na czerwonym sztandarze mizernie wygląda, na flagach zmieniono jej kolor na żółty. Symbol Armii Czerwonej.

Główne nurty edytuj

  • Bolszewizm (inaczej leninizm lub marksizm-leninizm) - najczystszy odłam. Przez lata obowiązujący ustrój Cudownego Kraju Rad. Wszedł w życie poprzez barykady i sprzątnięcie cara. Celem bolszewików było zjednoczenie całego świata pod czerwonym sztandarem. Swojego czasu byli nawet blisko, ale towarzysz Tuchaczewski zapił w nieodpowiednim momencie.
  • Maoizm - chińska wersja stworzona przez Mao Tse-tunga. Równie patologiczna, co ta rosyjska. Tutaj zamiast czerwonych sztandarów rozdawano czerwone książeczki.
  • Eurokomunizm - wersja współczesna obowiązująca na obszarze Unii Europejskiej. Oficjalnie nie ma nic wspólnego z komunizmem, w praktyce brakuje mu tylko pijanych ludów syberyjskich w armii. No i czerwone sztandary zniknęły (są niebieskie).

Charakterystyka komunisty edytuj

Polska Socjalistyczna Republika Radziecka.JPG

I już!

Komuniści (określani czasami jako czerwoni) to dziwni ludzie, którzy zwracają się do siebie towarzyszu i zawsze mówią w liczbie mnogiej. W swoich przemówieniach opanowali wodolejstwo do perfekcji: potrafią godzinami gadać ogólnikami budując zdania kilku(dziesięcio)krotnie złożone (w ramach walki z amerykańskim imperializmem musimy wytężyć nasze siły i zjednać naród aby wychwalać jedyny słuszny ustrój zapewniający ludziom szczęście i dostatek...) Typowy komunista nadużywa alkoholu, przy czym po pijaku robi często poważną minę i sentymentalnie rozprawia o swoich dokonaniach bądź wychwala Lenina. Mile widziane zaciąganie po rosyjsku.

Występowanie edytuj

  • Korea Północna - komunizm w najczystszej postaci,
  • Chiny i inne kraje azjatyckie,
  • Rosja i pozostałe kraje dawnego ZSRR - oficjalnie do 1989 roku, nieoficjalnie do dziś,
  • Unia Europejska - w wersji korupcyjno-rynkowej (eurokomunizm),
  • Stany Zjednoczone - nie no, różne rzeczy można im zarzucić, ale tego to chyba nie...

Unia Europejska a komunizmedytuj

Eurokomunizm w rzeczywistości istnieje. No spójrzmy: mamy wrogów politycznych (tu premier Węgier Viktor Orban), socjal jest na całego, kapitalizm upadł dzięki biurokracji oraz przejmowaniu fabryk przez wąskie elity, są dyktatorzy (Sarkozy i Menkel oraz dla niepoznaki premier i prezydent przewodniczącego państwa), nie mamy wpływu na ustawy. Powszechne są także próby cenzury (ACTA) i pranie mózgu narodom. Ponadto Unia Europejska uważa się za jedyny słuszny system, wszystko chce integrować, a tradycje poszczególnych państw uważa się za relikt przeszłości.

Komunizm w Polsce edytuj

Lenin.gif

Towarzysz Lenin przemawia

Puste półki.jpg

A oto komunizm w pełnej krasie!

Komunizm po raz pierwszy zapukał do naszych bram tuż po odzyskaniu niepodległości. Właściwie zapukał to nie najlepsze słowo - on po prostu wbił całą armią ze słodkim urrrraaaaaaaaaa na ustach i rozpieprzył pół kraju. Na szczęście nasz wódz (w teorii) i społeczeństwo (w praktyce) ich pogoniło i przez parę lat mieliśmy spokój.

Po raz kolejny Jedyna Słuszna Syberyjsko-Kaukaska Armia Czerwona zawitała do nas podczas II wojny światowej jako wyzwoliciel narodu. Od tego czasu komunizm zagościł u nas na długo. Formalnie obaliliśmy go w 1989, nieformalnie pojawiał się w latach 1993-1997 (gdy SLD rządziło) i od 2001 (gdy SLD ponownie rządziło) i po umocnieniu zawitał na dobre po 1 maja 2004 roku.

A teraz czas na dowcipedytuj

- Towarzyszu sprzedawco, czy macie żyletki? - pyta klient?
- Nie mamy!!!
Klient odchodzi od lady, a stojący z boku kierownik ze zdziwieniem pyta się sprzedawcy:
- Przecież półki uginają się od żyletek! Dlaczego powiedziałeś, że nie ma?
- Jak powiedział do mnie towarzyszu, to niech się sierpem goli!

Zobacz teżedytuj

Komuna.png
Komunizm

Symbolika: czerwona gwiazdaczerwony sztandarsierp i młot
Nurty: bolszewizmdżuczeeurokomunizmmaoizmstalinizm
Twórcy: Karol MarksFryderyk EngelsWłodzimierz LeninLew TrockiJózef StalinBolesław Bierut
Metody działania: cenzurakult jednostkiŁagrypropagandapropaganda sukcesuwodolejstwo
Organizacje: Armia CzerwonaKGBOMONPZPRZOMO
Komunistyczne państwa: ChinyKambodżaKorea PółnocnaKubaWietnam
Dawne państwa: ZSRRCzechosłowacjaNRDPRL
Zobacz też: AntifakomunistaMur berlińskineokomuniściRewolucja październikowasocjalizm utopijnytotalitaryzmWilk i Zając

Więcej z Fandomu

Losowa Wikia