FANDOM

Leonidas niedźwiedź

Leonidas walczy z niedźwiedziem

Leonidas - spartański król, wróg Persów. Bohatersko zginął w bitwie pod Termopilami.

Biografia edytuj

O dzieciństwie Leonidasa źródła historyczne mówią niewiele. Ponieważ jednak wychował się w Sparcie, łatwo sobie wyobrazić jego pierwsze lata życia. Ojca nie znał, gdyż ten ciągle gdzieś walczył, a matka ganiała go z batem po pokrzywach, aby się hartował. Jeśli chodzi o zabawę, lał kijem rówieśników (lub na odwrót).

Gdy dorósł i odbył trzydziestoletnią służbę wojskową w charakterze mięsa armatniego (zaraz zaraz, przecież wtedy nie było armat...), zajął się polityką. Został nawet królem! Niestety, w trakcie jego panowania Grecję zaatakowała Persja. Leonidas wraz z trzystoma wiernymi żołnierzami poszedł walczyć przeciwko armii całej Azji. Reszta Greków miała go w dupie i wszyscy wiemy, jak to się skończyło.

Pośmiertna sława edytuj

Dzięki odwadze i bohaterskiej śmierci Leonidas od zawsze uchodził za wzór do naśladowania. Po nakręceniu filmu 300 postać ta stała się ponadto gwiazdą internetu. Od tego czasu wszystkie dzieci neo wypisują na forach This is Sparta!.

Galeriaedytuj

Więcej z Fandomu

Losowa Wikia