FANDOM

Litwa
Stolica Wilno
Władca Dalia Grybauskaitė
Symbol Bałtyk i niedobitki Krzyżaków
Hymn Tautiška Giesmė
Język urzędowy Język litewski
Ustrój demokracja
Skład narodowościowy Litwini i czasami Polacy
Jednostka
monetarna
lit

Litwo, Ojczyzno moja!
Ty jesteś jak zdrowie!

Narodowy zdrajca, Adam Mickiewicz uważający za swój kraj Litwę

Litwa - państwo w Europie, uważające Polaków za chamów i frajerów. Największy przyjaciel Łotwy i Estonii. Państwo to leży nad Bałtykiem, jednakże nie posiada z tego powodu wiele korzyści.

Historiaedytuj

Początki historii Litwy cechuje masa dzikusów walczących z niejakimi Prusakami w kuchni i poza nią oraz Jaćwingami. Następnie pan Jagiełło wybrał chrześcijaństwo i otrzymał imię Władzio. Hajtnął się z Jadwigą i rozpoczął sojusz z Polakami.

Kiedyś to Litwini byli z Polakami naj, jednakże tylko dlatego, że pod nosem grali na nerwach Krzyżacy. Później połączyliśmy się w coś rodzaju Rzeczpospolita Obojga Narodów. Później były rozbiory, a po nich dwa nowe państwa. Polska i Litwa. To wtedy rząd naszego kraju chciał skosić trochę ziem Litwy, jednakże ta odmówiła. Na czas II wojny światowej Litwini poczuli smak ZSRR, jednakże w 1990 wraz z Łotwą i Estonią pokazały, że są niepodległe. Rok później największym problemem Litwinów była Rosja, ze względu na to, iż nie pozwoliła sobie na kradzież gazu. W 2004 państwo te poczuło smak Eurokołchozu...

Gospodarkaedytuj

Jak już napisaliśmy, Litwini nie mają zbytnio korzyści z bycia nad Bałtykiem. Bo ani delfina, ani wieloryba, ani rekina dla nowej części Szczęk... W każdym bądź razie wiele osób pływa po Bałtyku szukając Szwedów oraz Finów.

Galeriaedytuj

Więcej z Fandomu

Losowa Wikia