FANDOM

Mistrzostwa świata w narciarstwie klasycznym - coś w rodzaju małych zimowych igrzysk olimpijskich, organizowane co dwa lata. Ostatnimi laty mistrzostwa podejrzanie często rozgrywane są w Val di Fiemme. Co chwilę do organizacji startuje Zakopane, ale zawsze bez powodzenia.

Dyscypliny na mistrzostwachedytuj

Na tych mistrzostwach rozgrywane są trzy dyscypliny:

  • biegi narciarskie - wśród mężczyzn wewnętrzna walka Norwegów z Dario Cologną ze Szwajcarii, a wśród kobiet Norweżek z naszą Justyną. Zawodnicy walczą na różnych dystansach - od sprintu po 30 lub 50 kilometrów. Niektóre dystanse są techniką klasyczną, a inne dowolną, przy czym są one podzielone najpewniej metodą losową.
  • skoki narciarskie - odbywają się na normalnej i dużej skoczni. Kiedyś były zarezerwowane dla mężczyzn, ale włączono skoki pań, a obecnie dodano jeszcze mieszaną[1] drużynówkę. Jednak dyskryminacja w pewnym sensie trwa, bo kobiety skaczą tylko na skoczni normalnej. Na mistrzostwach zwykle wszystko zabiera reprezentacja Austrii.
  • kombinacja norweska - walka w mieszance dwóch powyższych. Charakteryzuje się między innymi tym, że sztafeta zwykła w części biegowej to 4 zawodnicy po 5 km, a sprinterska - 2 zawodnicy po 7,5 km. Jako ostatnia, ta konkurencja wciąż nie otworzyła okna dla pań.

Z niewiadomych przyczyn nie zalicza się tu biathlon (zamiast tego ma on swoje własne mistrzostwa organizowane w różnych dziwnych miejscach).

Przypisy

  1. ale nie w mikserze!

Więcej z Fandomu

Losowa Wikia