Fandom

Bezsensopedia Wiki

Mundial 1950

Strona dyskusji0 Udostępnij

K***a, kiedy to było?

Reakcja kibica, gdy zaczynasz mówić o tych mistrzostwach.

Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej 1950 – mundial zorganizowany w Brazylii. Ponieważ impreza miała miejsce raptem pięć lat po wojnie, to większość krajów musiała się odbudowywać lub walczyć z sowietami. Jeśli dołożymy do tego fakt, że mistrzostwa zorganizowano tak daleko od cywilizacji, to już wiemy, dlaczego większość świata miała je w d...

Zespoły edytuj

Jak już wspominano, dla mieszkańców Europy jedyną znaną wówczas formą rywalizacji było bieganie z karabinem. Afryka i Azja były natomiast w głębokim zacofaniu. Skutkiem tego, na mundialu pojawiło się raptem 13 drużyn.

Rozgrywki edytuj

Uczestników podzielono na cztery nierówne grupy, no bo trzynastki nie da się dobrze podzielić. W jednej grupie kozaczyła Brazylia, w drugiej Hiszpania. Przeszła także Szwecja i Urugwaj, który miał aż jednego rywala w grupie. Inna sprawa, że został rozgromiony 8:0. Niewiele zdziałali natomiast Anglicy, którzy się upili, a potem przegrali z Chile.

Zwycięzców wrzucono do grupy finałowej. Dziwne te mistrzostwa, nawet porządnego finału nie mieli. W decydującym spotkaniu na Maracãnie (Brazylia - Urugwaj) Brazylijczykom wystarczył remis. Szli na stadion pewni siebie wiedząc, że przed stadionem stały już nagrody. Prowadzili do 66. minuty ale ostatecznie przegrali 2:1. Po tym spotkaniu Brazylia dostała ogólnonarodowej traumy. Urugwajczycy zdobyli zaś drugi tytuł mistrzowski. Ogółem wygrali więc 50% rozegranych mundiali.

Więcej z Fandomu

Losowa Wikia