Fandom

Bezsensopedia Wiki

Mundial 2014

Strona dyskusji0 Udostępnij

Medal.png Ten artykuł otrzymał medal, więc na pewno jest bardzo fajny.
Stadion Brazylia.jpg

Jeden ze stadionów. I to zrobiony bez pomocy rządu!

Mundial 2014 - wydarzenie, które odbyło się w roku 2014 w Brazylii. Na Mistrzostwach wystartowała, między innymi Australia, która była rzecz jasna, w azjatyckich eliminacjach. Zasady FIFA mówią o tym, że turniej musi organizować od ośmiu do dziesięciu miast. Jednak z pewnych przyczyn tym razem zgodzili się na dwanaście.

Wybory gospodarza edytuj

W 2004 FIFA stwierdziła, że zawody dawno nie odbywały się w Ameryce Południowej i koniecznie muszą tam być. Jednak, jako że tamtejsza federacja liczy 10 członków, było pewne, że rywalizacja o miano gospodarza spora nie będzie. Zgłosiły się tylko Brazylia i Kolumbia. Kiedy jednak Kolumbijczycy zauważyli, że przez przypadek mogą jeszcze dostać imprezę, przyznali, że zgłoszenie było dla jaj i zrezygnowali. Z tego powodu Brazylia została gospodarzem bez żadnego głosowania, gdyż była jedynym kandydatem.

Reprezentacja Polski w piłce nożnej a Mistrzostwa Świata edytuj

Nasza reprezentacja bardzo chciała się zakwalifikować i walczyła na początku nawet całkiem dobrze. Zremisowała na wyjeździe z Czarnogórą i u siebie z Anglią na Stadionie Narodowym. Dzięki temu drugiemu meczowi nasz najbardziej znany stadion dostał miano Basenu Narodowego. Jednak potem była bolesna porażka u siebie z Ukrainą oraz kabaret zwany remisem z Mołdawią. A więc... Rosjo, bój się!

Puchar Konfederacji 2013edytuj

Rok przed zawodami rozegrano tradycyjnie Puchar Konfederacji. Wygrała go ekipa gospodarzy przed Hiszpanią i Urugwajem. Jednak prawdziwą sensacją było Tahiti, które nawet strzeliło gola!

Przebieg mundialu edytuj

Już w fazie grupowej odpadł obrońca tytułu, czyli Hiszpania. To był niewyobrażalny cios dla tego kraju. Grupą śmierci miała być grupa z Anglią, Urugwajem, Włochami i Kostaryką. Nie zawiodła, bo wygrała ... ta ostatnia, za to odpadli Herbaciarze i Fani Pizzy. W pozostałych grupach raczej nuda. Nuda też w 1/8 finału, bo drugie drużyny z grup zmówiły się, aby odpaść. Chociaż Holendrzy awansowali cudem. W ćwierćfinałach jedynym hitem był pojedynek Francji z Niemcami i spółką. Ci pierwsi białą flagę wywiesili po 90 minutach meczu. Poza tym w walce o medale zostały Niderlandy, zwane Holandią; Argentyna i oczywiście gospodarze. Jednak gospodarze dostali od Niemców baty zwane 1:7. Strach się bać, jak przegramy na Narodowym ... Za to w drugim meczu po karnych wygrała Argentyna. W meczu o 3 miejsce Brazylii nie chciało się walczyć i znowu przegrali. Przez to przynieśli wstyd i muszą się teraz ukrywać. Za to finał był zacięty, ale na końcu i tak wygrali Niemcy. Puchar nie był dawno tak blisko nas. Może uda nam się go zakosić? To jedyna metoda ...

Więcej z Fandomu

Losowa Wikia