FANDOM

Buty narciarskie.jpg

Buty narciarskie w supermarkecie

Narty - dwie deski przypinane do nóg służące do przemieszczania się po śniegu i innych tworzywach śliskich[1]. Można na nich biegać, skakać, lub się nimi chwalić.

Narty[potrzebne źródło] dla ubogich nazywają się nordic walking.

Dyscypliny sportowe edytuj

Przy użyciu nart można uprawiać różne dyscypliny sportowe, głównie zimowe. Najpopularniejsze z nich to:

  • Biegi narciarskie - klasyka gatunku. Zakładasz sobie narty i biegniesz przed siebie. Ewentualnie patrzysz, jak cię Skandynawowie wyprzedzają.
  • Skoki narciarskie - dyscyplina tylko dla wybrańców losu, którzy urodzili się w pobliżu skoczni. Włazisz na skocznię, zakładasz takie wielkie narty i lecisz. W każdym razie: próbujesz lecieć. I najlepiej jeszcze wylądować.
  • Kombinacja norweska - skrzyżowanie dwóch powyższych dyscyplin. Dla tych, którzy są beznadziejni w obu.
  • Narciarstwo alpejskie - dyscyplina podobnie hardkorowa jak skoki. Jedziesz cały czas w dół, osiągając zawrotne prędkości i starasz się nie wylądować na pobliskich drzewach.
  • Biathlon - biegi narciarskie wzbogacone o dodatkowe atrakcje. Dobre dla żołnierzy.
  • Narciarstwo dowolne - jakieś skakanie w nartach po rampach i inne wygłupy.

Trzy pierwsze dyscypliny zalicza się do narciarstwa klasycznego. Nie wiemy, kto ten podział wymyślił, ale tak już jest.

Wyjazd na narty edytuj

Dyscypliną narciarską najchętniej uprawianą przez Polaków jest wyjazd na narty. Zazwyczaj jest to coś zbliżonego do zjazdów narciarskich, bo biegi są dla przeciętnego Polaka zbyt męczące. W skrajnych przypadkach wyjazd na narty ogranicza się do wzięcia ze sobą nart i spożywania napojów wysokoprocentowych w barze obok stoku.

Przypisy

  1. Teoretycznie po nieśliskich też - wszak jak się dobrze posmaruje, to i po piachu się pojedzie.

Więcej z Fandomu

Losowa Wikia