FANDOM

Nauru
Stolica Yaren (nieoficjalnie, gdyż oficjalnie nie ma)
Władca Król Kaniburu XVIII
Symbol Kanibal z ludzkim udkiem
Hymn Nauru Nauru Nauru
Język urzędowy Język nauru
Ustrój Kanibalizm demokratyczny
Skład narodowościowy Kanibale
Jednostka
monetarna
Osiem czaszek ludzkich

Nauru – małe coś leżące nad Oceanem Spokojnym dorównujące wielkości Monako i Watykanowi. Uzależnione jest od wydobycia fosforytów, jednakże a wyspie znajduje się już tylko 6 wiader i 3 szklanki tego surowca. Dzięki korupcji i praniu brudnych pieniędzy tzw. przez mieszkańców Wielka Australia ma dowcipy o tym zadupiu. Po raz pierwszy na mapach pojawiła się w 1638 roku jako kupa po mrówce.

Geografia i informacje turystyczneedytuj

Jedyną tutaj wiochą jest Yaren, który posiada rząd taki sam jak w Kaczorkowie. Znajduje się tutaj 6 km dróg, dwa sklepy, w którym można kupić:

  • spódnice z liści
  • chlebek razowy
  • kubki z podobizną władcy Vanuatu
  • igły
  • kokosy

Historiaedytuj

Często w historii tego kraju Nauru miało pecha. W latach 1835-1918 zapomniano o tym obszarze ze względu na uznanie tych obszarów do mistyfikacyjnego rejonu o nazwie Tuvalu. Po odszkodowaniu wynoszącym: 500 ton piachu z Sudanu, 200 ton bananów z Gabonu i 18 robotników z Wielkiej Brytanii, Nauru rozpoczęło tworzyć wzrost gospodarczy (rekord 0,000158%). Po wydobyciu wszelkich fosforytów rozpoczęto ratowaniu gospodarki poprzez budowę domów z trzciny, trawy i odchodów z 16 krów będących tutaj jedynymi dostawcami mleka.

Gospodarkaedytuj

Nauru zdobywa kasę poprzez odszkodowania, produkcję znaczków pocztowych z podobizną wodza wyspy, malowaniu tratw z Tonga, odpędzaniu rekinów i odszukiwaniu rupieci z oceanu. Nie istnieje tutaj bezrobocie, gdyż wszyscy poszukują syfów z Pacyfiku. Dzięki temu znaleziono 25 dolarów, 11 dolarów australijskich, kupę kamieni które powiększyły wyspę oraz masę patyczków po lodach.

Więcej z Fandomu

Losowa Wikia