FANDOM

Nigeria
Stolica Abudża
Władca Nie wiem, ale podobno jest bogaty.
Symbol ropa naftowa
Hymn ładny
Język urzędowy język angielski i kilkaset innych
Ustrój postkolonialny totalitaryzm demokratyczny
Skład narodowościowy Jeśli bym to wszystko wypisał, to ten artykuł ładowałby się pół godziny.
Jednostka
monetarna
naira

Nigeria – państwo w Afryce, przykład kraju dziewięćsetdziewięćdziesięciodziewięcionarodowościowego. Mężem Nigerii jest Niger. Stolicą kiedyś było duże miasto Lagos, a teraz jest zadupie o nazwie Abudża.

Gospodarkaedytuj

W Nigerii jest trochę bogactw naturalnych, tak więc nie jest źle. Występuje także przemysł przetwórczy oparty na maszynach importowanych ze Związku Radzieckiego, które w Europie Zachodniej używano w latach 20. PKB jest stosunkowo wysokie, z tym że w 90% dysponuje nim władca oraz jego rodzina i przydupasy.

W Nigerii produkuje się dużo filmów, które są bardzo popularne w kraju i za granicą (głównie wśród mieszkańców obszarów przygranicznych, którzy antenami z przemytu odbierają nigeryjską telewizję).

Historiaedytuj

Ludzie mieszkają tam od dawna, może nawet od zawsze. Jakieś państewka zaczęły tu powstawać jednak dopiero koło piętnastego wieku. Nieco później przyplątali się tu Portugalczycy, a jeszcze później Brytyjczycy, którzy to wszystko podbili. Brytyjczycy także powytyczali granice, kierując się głównie swoją wizją artystyczną (bo na pewno nie stanem faktycznym).

Ludnośćedytuj

Na skutek wytyczania granic przez Europejczyków na obszarze obecnej Nigerii mieszka kilkaset różnych plemion nie mających ze sobą nic wspólnego. I jak oni mają się nie kłócić? Polskę zamieszkuje jeden naród, a mimo to mieszkańcy starają się jedynie udupić innych. Tak więc tam i tak jest w miarę porządnie, choć do ideału jest bardzo daleko...