FANDOM

Norwegia
Stolica Oslo
Władca Johan Remen Evensen
Symbol fiordy
narty
Hymn Ja, vi elsker dette landet
Język urzędowy język norweski
Ustrój monarchia konstytucyjna
Skład narodowościowy Norwedzy Norwegowie
Jednostka
monetarna
korona norweska
 
Flaga Norwegii

Flaga Norwegii

Norwegia - państwo na północnych krańcach Europy graniczące ze Szwecją, Finlandią i trochę z Rosją. Pod względem powierzchni Norwegia jest dwukrotnie większa od Wielkiej Brytanii, ale mieszkańców liczy mniej więcej tyle co pół Londynu. Na mapie Norwegia prezentuje się podobnie do Chile - pasek lądu wciśnięty między góry i morze.

Warunki naturalne edytuj

Zimno. Miejscami nawet bardzo zimno. Poza tym większość kraju to góry. Bliskość gór i morza powoduje, że wybrzeże tworzą fiordy, które są podobno bardzo ładne. Fiordy wraz z licznymi wysepkami dają bardzo długą linię brzegową, przy której niestety nie za bardzo da się popływać (temperatura wody + skaliste wybrzeże). Podsumowując, warunki te idealne są jedynie do jazdy na nartach dowolnego typu.

Warto w tym miejscu wspomnieć, że Norwegowie nauczyli się w bardzo rozsądny sposób chronić swoją przyrodę. Zamiast skaczących po drzewach pseudo-ekologów mają oni w tym zakresie rozsądną politykę (budowanie elektrowni wodnych itd.)

Ludność edytuj

Kraj jest bardzo jednolity etnicznie. Na całym obszarze Norwegii mieszkają Norwegowie. No, może nie na całym - są miejsca, gdzie nie mieszka nikt.

Historia edytuj

Dawno dawno temu w Norwegii żyli Wikingowie, którzy następnie rozleźli się po całej Europie i nie tylko. Potem powstało tu ucywilizowane państwo. Kraj ten nie miał jednak łatwego życia - musiał bez przerwy walczyć ze Szwecją i Danią. Czasami tracił niepodległość na długie lata, potem się odnawiał i tak dotrwał do XX wieku.

Podczas drugiej wojny światowej władzę w Norwegii przejęli naziści (ci niemieccy na spółkę z rodzimymi). Gdy III Rzesza zaczęła jednak dostawać w dupę na wszystkich frontach to się stamtąd szybko wynieśli.

W czasach współczesnych Norwegię dwukrotnie próbowano wcielić do Unii Europejskiej, ale ludność nie zgodziła się na to i chyba dobrze na tym wyszli.

Ważna informacja: Norwegia nigdy nie zaatakowała, zdradziła, olała, ani wykorzystała Polski! Jak na kraj leżący raptem kilkaset kilometrów od nas jest to spory ewenement.

Sport edytuj

Pomimo przeciętnej liczebności Norwegowie są dość usportowieni - w miarę dobrze grają w piłkę nożną i ręczną. Prawdziwą potęgę stanowią jednak w narciarstwie klasycznym. Skoczkowie są w ścisłej czołówce, a biegacze i biegaczki jako drużyna łoją wszystkich jak leci (choć indywidualnie trafiają się lepsi).

Galeriaedytuj

Więcej z Fandomu

Losowa Wikia