FANDOM

Papua-Nowa Gwinea
Stolica Port Moresby
Władca Królowa Anglii i kanibale
Symbol komunizm kanibalistyczny
Hymn nie wiemy
Język urzędowy język angielski i 700 miejszych
Ustrój kolorowy ptaszek
Skład narodowościowy Kanibale
Jednostka
monetarna
liście palm

Papua-Nowa Gwinea – państwo w Oceanii, zajmujące pół dużej i kilka mniejszych wysp. Graniczy z Indonezją. Ojczyzna kanibali, jedzących mózgi wrogów i mówiącymi dużą liczbą języków. Ponieważ trudno mieć koło 1000 języków urzędowych, wszyscy mówią po angielsku.

Geografiaedytuj

99% powierzchni kraju zajmuje dżungla, której bez pomocy miejscowych nie przejdziesz. Są w tym kraju też wulkany i jedna góra nazwana na cześć cesarza Niemiec.

Historiaedytuj

Według miejscowej legendy, kiedyś wszyscy Papuasi żyli tu w zgodzie. Był wśród nich jeden mądry facet, który posiadał niezwykłą umiejętność rozpalania ogniska. Niektórzy bali się, że ten przejmie władzę, więc zabili go i zjedli. Wtedy wszystkim zaczęło być zimno i zaczęli zgrzytać zębami. Dlatego w każdej wiosce mówią innym językiem. W końcu wyspę odkryli biali ludzie i podzielili ją między siebie. Brytyjczycy dostali południową część kraju, a Niemcy północną. Gospodarka opierała się na niewolnictwie, łapaniu kolorowych ptaszków, a później na górnictwie. Po wojnie całość dostała się Australii, która po jakimś czasie przyznała kolonii niepodległość. Istnienie państwa jest możliwe dzięki garstce wykształciuchów.

Więcej z Fandomu

Losowa Wikia