FANDOM

Pegasus

Sprzęt w całej okazałości

Pegasus (znany także pod nazwą Gra telewizyjna) - najbardziej wypasiona konsola do gier, produkowana w latach 90. przez korporację japońsko-chińsko-rosyjską[1]. Pod względem popularności pobiła PlayStation i X-boksa razem wzięte. Wspomnienie z dzieciństwa ludzi urodzonych w latach 1990-1995 (i nie tylko) i w ogóle jedna z najfajniejszych rzeczy w historii ludzkości.

Konsola ma wprawdzie pewne drobne wady, które są jednak niczym z porównaniu z emocjami towarzyszącymi grze.

Sprzęt edytuj

Dżojstik

Dżojstik

Centralną jednostką całego sprzętu jest konsola, czasami występująca także w wersji z praktycznie nieużywaną klawiaturą. Konsole miały różne kształty, często były ozdobione napisami typu Poly Station. Konsolę należy połączyć z telewizorem, a także podłączyć do prądu przy pomocy wiecznie przegrzewającego się zasilacza[2]. Potem podłączamy dżojstiki (których żywotność wynosi raptem parę miesięcy) lub ewentualnie pistolet świetlny (którego działanie stanowi zagadkę z dzieciństwa). Do konsoli także wkłada się nośnik danych, co nie zawsze jest takie proste.

Nośnik danych edytuj

Kartridż

9999999 gier, z czego 9999990 powtórek

Nośnikiem danych są kartridże, znane także jako kasetki. Kartridże mają najczęściej kolor żółty (rzadziej czerwony lub zielony) i naklejkę z napisami po chińsku mającą się nijak do zawartości[3]. Na jednym kartridżu mogło być aż 9999999 gier. W rzeczywistości było to 10 gier powtarzających się w menu po kilkaset tysięcy razy, ale to była sprawa drugorzędna.

Parametry edytuj

  • Grafika - konsola wyświetlała obraz o rozdzielczości rzędu 500 megapikseli. Nie oznacza to jednak, że na ekranie było pięćset milionów pikseli, ale pięćset WIELKICH pikseli. No ale cóż... DSJ 2 miał niewiele więcej, a i tak jest kultowy.
  • Dźwięk - oprawa muzyczna to po prostu szczyt wirtuozerii. Z paru dźwięków komponowano melodie, które do dziś wywołują masę uczuć.
  • Procesor - moc obliczeniowa porównywana z kalkulatorem, ale mimo to jak śmigało!

Popularne gry edytuj

  • Chip ‘n Dale Rescue Rangers - wyższa szkoła jazdy. Chodzisz, rzucasz skrzynkami i jabłkami, musisz czasem nawet walczyć z bossami!
  • Contra - najlepsza strzelanka. Po prostu.
  • Duck Hunt (inaczej Kaczki) - strzelasz do kaczek, a jak nie trafisz, to śmieje się z ciebie wkurzający pies.
  • Olympic - ciekawa wizja olimpiady z 2004 roku.
  • Soccer - pierwowzór Fify. Grasz po prostu w piłkę nożną. W przerwie pojawiają się nawet cheerleaderki! Do wyboru masz kilka drużyn, w tym sensacyjną reprezentację Wielkiej Brytanii.
  • Super Mario Bros (inaczej Mario) - gierka kultowa sama w sobie. Idziesz w prawo, jesz grzybki/kwiatki/monety i depczesz po różnych mutantach.
  • Tank 1990 (inaczej Czołgi lub Tanki) - kolejny hicior. Walczysz żółtym czołgiem sam przeciwko dwudziestce, zbierając różne bonusy. Możesz także sam skonstruować rundę!
  • Track & Field - gra sportowa, w której wcielasz się w wąsatego sportowca i walczysz w kolejnych dyscyplinach. W tle widać jakąś imitację trybun.
  • Wild Gunman - kolejna strzelanka. Tym razem jesteś na dzikim zachodzie i strzelasz do kowbojów i Meksykańców. Tylko dla twardzieli.

Przypisy

  1. Japończycy wymyślili konsolę Nintendo, Chińczycy ją podrobili, a Rosjanie rozprowadzali po Europie.
  2. Zasilacz ten zazwyczaj był także poklejony taśmą izolacyjną, żeby kabel się nie urywał.
  3. Ale pan na bazarze zawsze wiedział, co na niej jest!