FANDOM

Rosyjska nauka jazdy.jpg

Nauka jazdy w Rosji

Pojazd nauki jazdy, czyli popularna elka - samochód oznaczony literą L na dachu służący do nauki jazdy. Zazwyczaj przebywa w nim instruktor i kursant, czasami także tzw. osoby trzecie. Może przebywać w nim także sam instruktor, ale wtedy zazwyczaj chowa on literę L (w celu zwiększenia swojego prestiżu na drodze) i nie jest to już pojazd nauki jazdy.

Pojazdy nauki jazdy są jednymi z najbardziej narażonych na zniszczenia pojazdów. Muszą wytrzymać one m.in zmienianie biegów bez użycia sprzęgła i najeżdżanie na chodniki.

Z punktu widzenia kursanta edytuj

Jeśli prowadzisz pojazd nauki jazdy musisz liczyć się z tym, że będziesz średnio traktowany przez pozostałych uczestników ruchu drogowego z pieszymi włącznie. Ale nie martw się, to wszystko ma swój cel! W ten sposób uświadamiasz sobie, że przeciętny kierowca to idiota czerpiący dziką satysfakcję z trąbienia na Ciebie, a przeciętny pieszy przełazi przez ulicę gdzie popadnie bez rozejrzenia się. To doświadczenie przyda Ci się później w samodzielnej jeździe.

Z punktu widzenia innego kierowcy edytuj

Pojazdy nauki jazdy to zawalidroga, którą (podobnie jak malucha) każdy ma obowiązek wyprzedzić i to niezależnie od prędkości elki i stanu twojego pojazdu. Wyprzedzaj nawet jeśli jesteś kierowcą sypiącego się autobusu, a za 200 metrów masz przystanek. Tylko nie bądź chamem - nie trąb, gdy pojazd nauki jazdy zatrzyma się przez skrzyżowaniem!

Więcej z Fandomu

Losowa Wikia