FANDOM

Reprezentacja Wysp Owczych w piłce nożnej – reprezentacja piłkarska duńskiej kolonii położonej gdzieś na Atlantyku. Jest to reprezentacja bez sukcesów, za to z wielkimi aspiracjami. Istnieje teoretycznie od 1930 roku. Zauważono ich jednak dopiero w latach siedemdziesiątych. Od lat 90. próbują walczyć o awans do imprez typu Mundial, ale z marnym skutkiem. W opinii lokalnej reprezentacja ta jest uwielbiana, w skali międzynarodowej postrzegana w kategorii dawców punktów. Niemniej jednak nie można ich lekceważyć, bo można skończyć jak Litwa, która we wrześniu 2009 przegrała 2:1 czy Grecja (Mistrz Europy 2004!), która przegrała 1:0 w eliminacjach do Euro 2016.

Wyspy Owcze a Polska edytuj

Reprezentacja Polski walczyła z Wyspami Owczymi trzykrotnie. O dziwo wszystkie mecze nasi wygrali! Wszystkie trzy mecze były spotkaniami towarzyskimi (czyżby brak chętnych na sparing?) Ostatnie spotkanie miało miejsce w 2006 roku. Od tego czasu reprezentacja Polski woli z nimi nie grać, gdyż obawia się porażki.

Liga edytuj

Pierwszą ligą Wysp Owczych jest Formuladeildin albo jak kto woli Vodafonedeildin. Występują tam takie kluby jak:

Tak, tak. My też ich znamy i im kibicujemy!

Piłka nożna.png
Piłka nożna

Organizacje: FIFAUEFAPZPN
Rozgrywki: Mistrzostwa ŚwiataMistrzostwa EuropyCopa AmericaPuchar Narodów AfrykiLiga Mistrzów
Reprezentacje (te dobre): FrancjaGhanaHiszpaniaHolandiaKamerunNiemcyUrugwajWłochy
Dawcy punktów: Korea PółnocnaSan MarinoWyspy OwczeVanuatu
Kluby piłkarskie: FC BarcelonaHB TórshavnReal Madryt
Zobacz też: Euro 2012Euro 2016Mundial 2014Piłka nożna w Polsce

Więcej z Fandomu

Losowa Wikia