FANDOM

Jesteś buntownikiem tylko od pasa w dół.

Winston do Julii o jej buncie

Rok 1984 - antyutopia autorstwa Georga Orwella opisująca życie w pewnym państwie, w którym Wielki Brat wszystko kontroluje i wszystko widzi (i pamiętaj, Wielki Brat patrzy!).

Bohaterowieedytuj

  • Winston Smith - wróg polityczny, nie kochał Wielkiego Brata (i pamiętaj, Wielki Brat patrzy!).
  • Julia - kolejny świr, który nie kocha Wielkiego Brata (i pamiętaj, Wielki Brat patrzy!).
  • Wielki Brat (i pamiętaj, Wielki Brat patrzy!) - ukochany, mądry, wspaniały, piękny, przystojny, inteligentny, umiłowany pan, który stworzył raj.

Fabułaedytuj

Rok 1984 (szok, nie?). Winston Smith ze względu na to, że wrogowie w postaci Wschódazji (Chiny) obniżyli dostawy musztardy, wytrzasnął skądś papier i pióro i chamsko napisał Precz z Wielkim Bratem! (i pamiętaj, Wielki Brat patrzy!). Gdzieś spotyka Julię, z którą robi wiadomo co. Oboje krytykują władzę i żyją sobie. Gdy w końcu wpadają (i pamiętaj, Wielki Brat patrzy!), Winston zostaje oddzielony od Julii i jest poddawany praniu mózgu przez synów Wielkiego Brata (i pamiętaj, Wielki Brat patrzy!). Po kuracji wraca i cieszy się, że jest debilem jak wszyscy inni.

I pamiętaj...edytuj

(Wielki Brat patrzy!)

Galeriaedytuj

Kitchener-Britons.jpg
Rok 1984

Autor: George Orwell

Postacie: Winston, Julia, Wielki Brat, O'Brein
Państwa: Oceania, Wschódazja, Eurazja
Inne: nowomowa, dwójmyślenie, myślozbrodnia, angsoc

Więcej z Fandomu

Losowa Wikia