FANDOM

Ścieżka rowerowa

Życie rowerzysty bywa trudne

Trening na rowerze

Trening na rowerze

Rower - pojazd na dwóch kółkach, najbardziej popularny wśród ubogich państw (nie stać ich na auta) oraz wśród bogatych, które wiedzą, co to znaczy ekologia. Osoba jeżdżąca na rowerze to rowerzysta. Chyba, że ta osoba się ściga - wtedy to jest kolarz.

W Polsce jazda na rowerze bywa karą za wybitne osiągnięcia w jeździe samochodem (24 punkty lub alkohol).

Po czym należy jeździć rowerem? edytuj

Idealnym miejscem dla rowerzystów jest ścieżka rowerowa. Niestety, ich gęstość jest porównywalna z gęstością polskich autostrad. W związku z tym rowerzystom pozostaje dylemat: albo jechać po chodniku i denerwować pieszych, albo też jeździć po jezdni i denerwować kierowców. Zgodnie z prawem należy jeździć po jezdni i w wielu przypadkach faktycznie jest to lepsze, jednak w niektórych sytuacjach jest to równoznaczne z przeciskaniem się pomiędzy autobusami i rozpędzonymi ciężarówkami wyprzedzającymi cię z zachowaniem dziesięciocentymetrowego odstępu.

Sytuację tę można by rozwiązać budując więcej ścieżek, ale po co. Wygodniej jest przeprowadzać akcje tłumaczące ludziom, że jazda po mieście jest przyjemna i bezpieczna.

Niedogodności te rowerzysta może sobie wynagrodzić omijaniem korków i przechodzeniem na chodnik, gdy jest czerwone światło.

Dylematy dotyczące statusu rowerzystów mają również inne aspekty. Przykładowo, jeśli na wiejskiej drodze wybuduje się rondo, to jak wytłumaczyć starszej pani jadącej do sklepu, że skręcając w lewo należy objechać wysepkę z drugiej strony? Przecież to jest dalej!

Zagadka ludzkości edytuj

Jeśli osoba prowadzi rower stojąc jedną nogą na pedale, a drugą odpychając się od ziemi, to mamy do czynienia z pieszym, czy z rowerzystą?

Więcej z Fandomu

Losowa Wikia