Fandom

Bezsensopedia Wiki

Skoki narciarskie

Strona dyskusji3 Udostępnij
Skocznia Warszawa.jpg

Skocznia narciarska o podwyższonym stopniu trudności

Skoczek.gif

Sylwetka skoczka w locie

Daiki Ito - upadek na rozbiegu00:58

Daiki Ito - upadek na rozbiegu

You're doing it wrong, bro

Adam Małysz po pijaku ;)00:37

Adam Małysz po pijaku ;)

Nawet Adaś ma swoje słabości

Skoki narciarskie - zimowa dyscyplina sportowa, czasami nawet i letnia. Zadaniem zawodnika jest oddanie jak najdłuższego skoku w jak najlepszym stylu przy jak najgorszym wietrze oraz braku dopingu od strony widzów.

Przebieg skoku edytuj

Najpierw zawodnik zasiada na belce, oczekuje na pozwolenie oraz w ciszy przypomina sobie najlepsze momenty ze swojej kariery. Potem w ciągu kilku(dziesięciu) sekund przymierza się do skoku, trzęsąc się jak galareta. Gdy już otrzyma zgodę na start puszcza się belki i zaczyna staczać się z najazdu w charakterystycznej pozycji. W okolicach progu (końca najazdu) musi się wybić i zacząć lot. Zawodnicy skaczą stylem V, rzadziej stylem M. Gdy już wytracą wysokość muszą lądować. Najwyżej oceniane jest lądowanie telemarkiem, gorzej na obie nogi, najgorzej na tyłek.

System oceniania edytuj

Oprócz długości bezwzględnej skoku oceniany jest styl. Od pewnego czasu doliczane są dodatkowe punkty za skakanie w trudnych warunkach lub z niższej belki. Zmiany te wprowadzane są w celu zmniejszania atrakcyjności dyscypliny. W przyszłości planuje się także doliczanie dodatkowych punktów zawodnikom bez formy, tym z biedniejszych krajów i za skakanie bez charakterystycznego dygotania z zimna i strachu.

Piłka nożna ikona.png Siatkówka ikona.png Koszykówka ikona.png Biegi ikona.png Kolarstwo ikona.png Badminton ikona.png Golf ikona.png Zapasy ikona.png Wschodnie sztuki walki ikona.png F1 ikona.png Skoczek.png Nordic combined pictogram.svg Biathlon ikona.png Łyżwiarstwo szybkie.png

Więcej z Fandomu

Losowa Wikia