FANDOM

Skoczek

Styl V w teorii...

Takahashi

...i w praktyce

Styl V - styl używany przez zawodników w skokach narciarskich. Charakteryzuje się ułożeniem nart w kształt litery V (wersja standardowa), znaku zwycięstwa (wersja dla ambitnych) lub znaku peace (wersja dla hipisów).

Historia powstaniaedytuj

Dawno, dawno temu, za siedmioma górami, skoczkowie skakali z nartami ułożonymi równolegle, co było nawet logiczne, bo w razie czego można było walnąć o bulę bez wykonywania zbędnych ruchów.

Pewnego dnia niejaki Jan Boklöv nie zjadł śniadania i od razu poszedł na skocznię na trening. Po wybiciu, nie dał rady utrzymać nóg prosto i narty mu się rozjechały. Wbrew pozorom, nie musiał ratować się przed upadkiem, ba - skoczył dużo dalej. Powtórzył to jeszcze raz i znowu zadziałało. Potem przetestował to w zawodach - także mu się udało, to działało! Tyle, że sędziowie obcinali mu noty "za krzywe nogi" i Jan mimo wszystko nie wygrywał. Kiedy dopracował ten styl, zaczął jednak skakać tak daleko, że oceny jury nie robiły mu większej różnicy, a Jan bezproblemowo wygrał Puchar Świata. Wtedy zaczęli go naśladować inni zawodnicy. Sędziowie nie mieli wyjścia, musieli zaakceptować nowy styl, gdyż inaczej noty za styl wyższe niż 15 punktów musieliby włożyć między bajki wraz z szóstką w szkole, szóstką w totka czy yeti.

Więcej z Fandomu

Losowa Wikia