FANDOM

Tajwan
Stolica Tajpej
Władca Każdy się spiera nad tym problemem
Symbol Walka o niezależność
Hymn 他媽的跟我
Język urzędowy język chiński
Ustrój demokracja oparta o kapitalizm
Skład narodowościowy Tajwańczycy
Jednostka
monetarna
pewnie dolary, na złość Chinom

Tajwan – część Chin, która nie chciała uznać władzy Mao Tse-tunga. Tajwan uważa się za prawdziwe, jedyne słuszne Chiny, jednakże z tą wersją zgadzają się tylko Stany Zjednoczone, które z chęcią zainstalują tam wyrzutnie rakietowe przeciw Chinom. Tajwan z jednej strony zazdrości potęgi Chinom Ludowym, ale z drugiej strony chwali się swoją demokracją.

Historiaedytuj

Dawno, dawno temu Tajwan zamieszkiwały dzikie ludy. Później zaczęli przybywać Portugalczycy i Chińczycy, ale ostatecznie Tajwan stał się częścią Chin. Jednak pewnego dnia, Chiny, słabe i schorowane, oddały Tajwan Japonii. Zbudowano wtedy drogi i w ogóle, ale trzymano lud za mordę. Mimo to niektórzy walczyli po stronie najeźdźcy. W końcu Tajwan został zwrócony Chinom i wydarty Japonii. Spokój jednak trwał krótko. Wkrótce w Chinach władzę przejęli komuniści, a ci, którzy się z nimi nie zgadzali, zwiali na Tajwan pod wodzą Czang Kaj-szeka. Na początku świat uznawał te tajwańskie, ale w końcu Chiny Ludowe - duże i potężne - wkroczyły do ONZ. Wtedy niepodległość Tajwanu uznały już tylko USA, z wiadomych przyczyn.

Więcej z Fandomu

Losowa Wikia