FANDOM

Bezsensopedia-telegazeta.png

Bezsensopedia na telegazecie

Teletekst - tekst dostarczany nam przez stacje telewizyjne. Telegazetę włączamy wciskając na pilocie do telewizora odpowiedni przycisk, który z niewiadomych przyczyn w każdym modelu znajduje się w zupełnie innym miejscu. Następnie przy pomocy trzycyfrowych liczb wybieramy odpowiednią stronę internetową telegazeciarską. Metoda ta wydaje się być dość prosta, jednak nie każdy ją potrafi (i niestety tyczy się to nie tylko emerytów).

W obecnych czasach telegazeta przegrywa ze swoim młodszym bratem o imieniu Internet. Nazywana jest niekiedy nawet Internetem dla ubogich.

Zastosowanie edytuj

Najczęściej telegazeta używana jest do sprawdzania programu telewizyjnego (gdy ktoś wyniesie gazetę z programem do drugiego pokoju) lub wyników sportowych.

Szata graficzna edytuj

Obrazek z kilku pikseli.png

Obrazek w telegazecie

Dżojstik.png

Inny obrazek o zbliżonej jakości

Telegazety posiadają bardzo ekonomiczną szatę graficzną. Białe (ewentualnie żółte lub błękitne) napisy na czarnym tle. Czasami pojawiają się obrazki z pikseli wielkości klocków Lego.

Gdy program słabo odbiera zamiast tekstu widzimy jakiś szyfr składający się z chińskich znaków.

Zalety telegazety edytuj

  • nie występują tutaj fora, skutkiem czego nie musisz czytać twórczości trolli i frustratów
  • brak wirusów komputerowych
  • stosunkowo prosta obsługa

Stacje telewizyjne edytuj

Każdy szanujący się kanał telewizyjny ma swoją własną telegazetę. Telegazety te znacznie się od siebie różnią, ale nie zawsze. Dwójka ma prawie taką samą telegazetę jak jedynka. Prawie czyni jednak wielką różnicę - dwójka nie ma działu sport, przez co traci połowę funkcjonalności. Przykładowy Polsat natomiast swoją telegazetę aktualizuje raz na tydzień.

Zobacz też edytuj

Linki zewnętrzne edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa Wikia