FANDOM

Małpa

No co, małpy żeś nie widział?

Twierdzenie o nieskończonej liczbie małp – popularne twierdzenie mówiące, że jeśli nieskończona liczba małp pisałaby coś przez pewien czas, to napisałaby w końcu artykuł na Bezsensopedii, ewentualnie coś z Szekspira. Twierdzenie o nieskończonej liczbie małp to mit rodem z Atlantydy, ponieważ każdy wie, że małpa obsikałaby klawiaturę/maszynę do pisania/dotykowy telefon z wirtualną klawiaturką i poszłaby zjeść banana.

Efekty edytuj

Twierdzenie o nieskończonej liczbie małp osiągnęło niebywałą popularność. Agencje prasowe przerzuciły się z żądających pensji i myślących samodzielnie dziennikarzy na pozornie tańszą w utrzymaniu nieskończoną liczbę małp, która mogła napisać równie dobre artykuły. Wywołało to jednak znaczący wzrost cen bananów i innych owoców zjadanych przez te zwierzęta. Agencje wkrótce stały się niewypłacalne i nie mogły spłacić kredytów, które pozaciągały. Ponieważ były to ogromne kwoty, pozostawiły spore dziury w budżetach banków. Gdy 15 września 2008 z tego powodu bank Lehman Brothers ogłosił upadłość, rozpoczął się ogólnoświatowy kryzys.

Podobne twierdzenia edytuj

Skoro nieskończona liczba małp była w stanie napisać dzieło Szekspira, wynika z tego także, iż:

  • nieskończona ilość małp byłaby w stanie zbudować spełniający wszystkie normy budowlane hangar, w którym pomieściłaby się nieskończona ilość małp piszących Szekspira;
  • nieskończona ilość małp byłaby w stanie wyprodukować i wyposażyć w niezbędne narzędzia nieskończoną ilość małp budujących hangar;
  • nieskończona ilość małp byłaby w stanie stworzyć linię produkcyjną dla nieskończonej ilości małp produkujących narzędzia.

Tylko kto by je wszystkie wykarmił?

Więcej z Fandomu

Losowa Wikia