FANDOM

Nawet jeśli polskim futbolem rządziłby Ali Baba i 40 rozbójników, a Platini był świętym mężem, jako szef UEFA nie może zachować się inaczej.

David Miller przyjmujący nową łapówkę

UEFA - piłkarska organizacja zrzeszająca łapówkarzy oraz ustawiaczy meczów powstała 15 czerwca 1954 roku. Dzięki niej możesz pośmiać się z Polaków, obejrzeć Ligę Europejską oraz Ligę Mistrzów. Obecnie zrzesza wszystkie ważniejsze reprezentacje Europy (pomijając Brytanię), reprezentacje Anglii, Walii, Szkocji i Irlandii Północnej, polską drużynę piłkarską oraz reprezentację Kazachstanu. Od niedawna jest też u nich Gibraltar, który za to nie jest dziwnym trafem członkiem FIFA. Oznacza to, że Europa ich akceptuje, ale cała Ziemia już się do Gibraltaru nie przyznaje.

Jak przekonano UEFA do Mistrzostw Europy w Polsce? edytuj

Do dziś pozostaje zagadką, jakim cudem dostaliśmy Euro 2012. Są dwie teorie. Bardziej prawdopodobna mówi, że udało się nam sfałszować karty do głosowania, aby do urny wchodziła Francja, wychodziła Polska i Ukraina. Mniej prawdopodobna brzmi, że po prostu byliśmy najlepszym kandydatem. Mogliśmy też po prostu spróbować metody najprostszej, czyli podarowanie im premii za dobre sprawowanie.

Klubowy ranking UEFA edytuj

UEFA nie chciała być gorsza i też stworzyła własny ranking. Liczy się tylko do międzynarodowych rozgrywek klubowych, ale zawsze coś. W przeciwieństwie do rankingu FIFA jest nudny. Brak w nim nagłych spadków i awansów narodów. Z drugiej strony zmusza każdy klub z danego kraju do wysilonej pracy. Jak nawet jeden klub wygra Ligę Mistrzów, a koledzy z ligi będą lamić to wzrostu kwoty narodowej trudno się spodziewać. Swoją drogą, Polska w rankingu jest podejrzanie wysoko (końcówka drugiej/początek trzeciej dziesiątki w zależności od sezonu).

Piłka nożna.png
Piłka nożna

Organizacje: FIFAUEFAPZPN
Rozgrywki: Mistrzostwa ŚwiataMistrzostwa EuropyCopa AmericaPuchar Narodów AfrykiLiga Mistrzów
Reprezentacje (te dobre): FrancjaGhanaHiszpaniaHolandiaKamerunNiemcyUrugwajWłochy
Dawcy punktów: Korea PółnocnaSan MarinoWyspy OwczeVanuatu
Kluby piłkarskie: FC BarcelonaHB TórshavnReal Madryt
Zobacz też: Euro 2012Euro 2016Mundial 2014Piłka nożna w Polsce

Więcej z Fandomu

Losowa Wikia