Fandom

Bezsensopedia Wiki

Ulica Floriańska w Krakowie

Strona dyskusji0 Udostępnij
Florianska.jpg

Ulica Floriańska

Ulica Floriańska w Krakowie - ulica w Krakowie prowadząca od Bramy Floriańskiej do Rynku Gównego Głównego. Regularnie rozdeptywana przez turystów.

Historia edytuj

Pierwszą osobą, która tędy przeszła, był neandertalczyk goniący mamuta. Większe znaczenie ulica odegrała jednak dopiero w średniowieczu, kiedy Kraków stał się stolicą kraju nad Wisłą.

Geneza nazwy edytuj

Mówi się, że nazwa ulicy pochodzi od Bramy Floriańskiej, jednak być może nie jest to prawda. Istnieje hipoteza, że nazwa ta pochodzi od mało znanego krakowskiego kupca Floriana Tara. Urodził się on w 1437 roku (faktu tego niestety nigdzie nie odnotowano), a dwadzieścia lat później odziedziczył po ojcu budkę z pierdołami (tak, już wtedy takie istniały). W kolejnych latach rozkręcił on interes sprzedając sprowadzane z Mongolii figurki z wielbłądziego łajna. W maju 1500 roku Florian przeszedł skomplikowaną operację na otwartej ręce, a następnie zmarł na zawał nogi. Szczątki Floriana podobno znajdują się pod nawierzchnią Rynku Głównego.

Zabudowa edytuj

Zabudowę ulicy stanowią atrapy filmowe domów, gdyż te prawdziwe zostały rozkradzione.

Więcej z Fandomu

Losowa Wikia