Fandom

Bezsensopedia Wiki

Urugwaj

Strona dyskusji0 Udostępnij
Urugwaj
Stolica Montevideo
Władca brak
Symbol piłka nożna
Hymn nie wiadomo
Język urzędowy Język hiszpański
Ustrój demokracja
Skład narodowościowy piłkarze i kibice
Jednostka
monetarna
peso

Urugwaj - państwo w Ameryce Pd. położone nad Atlantykiem wciśnięte pomiędzy Argentynę i Brazylię. Znajduje się tu jedno duże miasto - Montevideo.

Polityka edytuj

W Urugwaju panuje demokracja. O dziwo w parlamencie nie zasiadają sami komuniści i wojskowi, jak to w tej części świata bywa.

Gospodarka edytuj

Większość kraju pokrywają obszary wykorzystane rolniczo. Poza tym na pewno występuje to przemysł spożywczy (surowego przecież nie jedzą) i transport (kraj niby mały, ale jakoś się przemieszczać muszą). Być może występują tam także inne gałęzie gospodarki, ale w naszych szkołach nikogo o tym nie uczą, więc my też sobie to darujemy.

Historia edytuj

Dawno temu były to pustkowia, po których ganiali się Indianie. Potem obszary te podbili hiszpańscy kolonizatorzy. Tłukli się oni tutaj najpierw z Indianami, potem z Portugalczykami, a jeszcze później z Hiszpanią o niepodległość. Po jej wywalczeniu Urugwajczycy zaczęli tłuc się między sobą (czy do cholery w każdym hiszpańskojęzycznym kraju musiały być wojny domowe?). Obecnie jednak sytuacja się ustabilizowała.

Sport edytuj

Mówiąc o sporcie mamy na myśli piłkę nożną, gdyż w pozostałych dyscyplinach Urugwajczycy są na poziomie Vanuatu. W piłce nożnej są natomiast liczącym się krajem. To tutaj po raz pierwszy zorganizowano mundial.

Więcej z Fandomu

Losowa Wikia