FANDOM

Waluta – środek płatniczy obowiązujący w danym państwie. Poszczególne waluty mają różną wartość. I tak np. za tysiąc dolarów możesz kupić niezły komputer, a za tysiąc dóbr afrykańskich co najwyżej koło od roweru. O wartości danej waluty decydują kursy walut ustalane przez tajne zgromadzenie masonów i komunistów różne czynniki gospodarcze.

Historiaedytuj

Początki waluty to handel wymienny, tj. waluta było wszystko. Później zdecydowano, że tylko pewne towary będą walutą. Z czasem na tym polu wszystkie towary uniwersalne zastąpiły złote i srebrne monety. Ponieważ dźwiganie wielu monet było ciężkie, wprowadzono banknoty i bezwartościowe monety. Stąd kursy walut sa zawsze umowne i są na świecie miejsca, gdzie nic nie zdziałasz z portfelem wypchanym pieniędzmi. By mieć przy sobie jeszcze więcej pieniędzy, wprowadzono karty kredytowe i zakupy przez internet.

Krytykaedytuj

Walutę krytykują radykalni komuniści anarchiści, uważając, ze jest narzędziem niesprawiedliwości, bo nic nie dostaniesz jeśli ni masz pieniędzy. a przecież nie wszyscy mają pieniądzem bo nie wszystkim chce się je zdobyć. Program walutowy wprowadzono m.in. w Kambodży. Tam za posiadanie pieniędzy groziła kara śmierci, a jedzenie dawał ci ukochany rząd. Aż miskę ryżu za dzień pracy na polu!

Więcej z Fandomu

Losowa Wikia