FANDOM

Koleś Rozbraja urodą i kawałem xd00:37

Koleś Rozbraja urodą i kawałem xd

Wujek Włodek w akcji

Wujek – oficjalny członek rodziny będący bratem twojego rodzica (ewentualnie mąż ciotki). Zwyczajowo tytułem wujka nazywa się także kuzynów rodziców, rodzeństwo/kuzynów dziadków, wszystkich dalekich krewnych i dobrych znajomych twoich rodziców. W praktyce więc na imprezach rodzinnych typu urodziny dziadka do 80% gości płci męskiej mówisz "wujku".

Charakterystyka edytuj

Wujek z reguły cechuje się umiejętnością wypicia wielokrotnie więcej, niż twój tata. Gdy już wypije, z reguły ogranicza się do opowiadania sucharów, wspominania Sylwestra 5 lat przed twoimi narodzinami oraz dalszego opróżniania zapasów. W przypadku bardziej licznej i zakrapianej biby, zdarza się, że jeden wujek wyzwie drugiego na pojedynek na widelce. Wygrywa ten, który pierwszy wykłuje przeciwnikowi oko.

Wujek z Ameryki edytuj

Szczególną odmianą wujka jest tzw. wujek z Ameryki. Spokrewniony jest on z innymi podobnymi mu członkami rodziny, jak dziadek z Ameryki czy teściowa chomika psa cioci babci kuzyna z Ameryki. Charakteryzuje się on tym, że pamięta o nas raz, góra dwa razy do roku - na Gwiazdkę i czasem na urodziny.