Fandom

Bezsensopedia Wiki

Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich

Strona dyskusji0 Udostępnij

Medal.png Ten artykuł otrzymał medal, więc na pewno jest bardzo fajny.
Lenin.gif

Towarzysz Lenin przemawia

Herb ZSRR.png

Herb Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich

Nikita
Koniec i kwita

Breżniew zastępujący Nikitę Chruszczowa

Roosevelt twórczo rozmawia ze Stalinem:
- Wiesz Józefie, u nas to panuje absolutna wolność jednostki i jej poglądów. Każdy może wyjść na ulicę i powiedzieć głośno, że Roosevelt to idiota!
Stalin na to:
-U nas też tak jest - każdy może wyjść na ulicę i powiedzieć głośno, że Roosevelt to idiota!''

Filozofia ZSRR

Kto jest twoim wzorcem osobowym i dlaczego akurat Józef Stalin?

Zadanie domowe z rosyjskiego - temat wypracowania

Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich - nieistniejące już państwo, które po dojrzewaniu zamieniło się w Rosję lub, jak wolą niektórzy, we Wspólnotę Niepodległych Państw. Przeciw ZSRR zawsze spiskowali USA oraz kosmici ze Strefy 51, którzy pomagali Amerykanom. Oprócz Rosji, po ZSRR pozostały: Litwa, Łotwa, Estonia, Białoruś, Ukraina, Mołdawia, Gruzja, Armenia, Azerbejdżan, kraina Borata, Kirgistan, Uzbekistan, Turkmenistan, Tadżykistan i Bóg wie co jeszcze... Oficjalnie to tam powstał komunizm, który nieoficjalnie trwa do dnia dzisiejszego (Rosja).

Historia edytuj

Zamiatanie - Lenin.jpg

Włodzimierz Iljicz podczas porządków

Początki pojawiły się już po 1900 roku, kiedy Lenin chciał dać wszystkim chleba. Niestety, chleb zamienił się w kołchozy, podczas gdy sam Włodzimierz Iljicz sam popijał koniaczek z Francji. Później Stalin robił pranie mózgu wśród Rusków i dał czadu. Po jego śmierci Chruszczow grał na nosie USA, a na samym końcu Michał Gorbaczow pokazał, że się nie nadaje, i rozwalił system (a może lepiej, bo kolejnej dostawy cukru na kartki to nawet mój dziadek by nie zniósł). W 1986 rozwalił się reaktor w Czarnobylu. Tak, tak. Było duże bum, afera w radiu Wolna Europa i masa żołnierzy, która zabija zombiaki do dziś.

Czemu ZSRR nikt nie zaatakował? edytuj

Ponieważ każdy bał się Dziadka Mroza, który chuchał i tworzył nowe bagna. Komuniści mieli super armię, która przyczyniła się do ich kryzysu gospodarczego. Pomimo sukcesów, zawsze ktoś spiskował. Amerykanie nawet uczyli Afgańczyków strategii obrony przez ZSRR - i tak na nic.

Gospodarka edytuj

AK-47.png

Podstawa gospodarki ZSRR

ZSRR utrzymywała się z uprawy zboża i pożyczek od Mongolii i Polski. Sama zaś dała światu kałasznikowy. Najlepszym urządzeniem elektrycznym był natomiast telewizor Rubin, który po 8. użyciu zawsze musiał się zapalić. Najbogatszymi oprócz polityków byli pisarze i poeci, którzy pisali utwory socrealistyczne.

Przyznawanie odznaczeń w ZSRR edytuj

Pierwszorzędną nagrodą była Gwiazda Rewolucji. Później Gwiazda Bohatera Związku Radzieckiego, Gwiazda Jutrzenki Lutowego Zrywu i Order Wojny Polskiej. Na sam koniec strzelało się w łeb najczęściej odznaczanemu i stawiało ku jego pamięci pomnik.

Galeria edytuj

Komuna.png
Komunizm

Symbolika: czerwona gwiazdaczerwony sztandarsierp i młot
Nurty: bolszewizmdżuczeeurokomunizmmaoizmstalinizm
Twórcy: Karol MarksFryderyk EngelsWłodzimierz LeninLew TrockiJózef StalinBolesław Bierut
Metody działania: cenzurakult jednostkiŁagrypropagandapropaganda sukcesuwodolejstwo
Organizacje: Armia CzerwonaKGBOMONPZPRZOMO
Komunistyczne państwa: ChinyKambodżaKorea PółnocnaKubaWietnam
Dawne państwa: ZSRRCzechosłowacjaNRDPRL
Zobacz też: AntifakomunistaMur berlińskineokomuniściRewolucja październikowasocjalizm utopijnytotalitaryzmWilk i Zając

Więcej z Fandomu

Losowa Wikia