FANDOM

Medal.png Ten artykuł otrzymał medal, więc na pewno jest bardzo fajny.
Lenin.gif

Towarzysz Lenin przemawia

Herb ZSRR.png

Herb Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich

Nikita
Koniec i kwita

Breżniew zastępujący Nikitę Chruszczowa

Roosevelt twórczo rozmawia ze Stalinem:
- Wiesz Józefie, u nas to panuje absolutna wolność jednostki i jej poglądów. Każdy może wyjść na ulicę i powiedzieć głośno, że Roosevelt to idiota!
Stalin na to:
-U nas też tak jest - każdy może wyjść na ulicę i powiedzieć głośno, że Roosevelt to idiota!''

Filozofia ZSRR

Kto jest twoim wzorcem osobowym i dlaczego akurat Józef Stalin?

Zadanie domowe z rosyjskiego - temat wypracowania

Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich - nieistniejące już państwo, które po dojrzewaniu zamieniło się w Rosję lub, jak wolą niektórzy, we Wspólnotę Niepodległych Państw. Przeciw ZSRR zawsze spiskowali USA oraz kosmici ze Strefy 51, którzy pomagali Amerykanom. Oprócz Rosji, po ZSRR pozostały: Litwa, Łotwa, Estonia, Białoruś, Ukraina, Mołdawia, Gruzja, Armenia, Azerbejdżan, kraina Borata, Kirgistan, Uzbekistan, Turkmenistan, Tadżykistan i Bóg wie co jeszcze... Oficjalnie to tam powstał komunizm, który nieoficjalnie trwa do dnia dzisiejszego (Rosja).

Historia edytuj

Zamiatanie - Lenin.jpg

Włodzimierz Iljicz podczas porządków

Początki pojawiły się już po 1900 roku, kiedy Lenin chciał dać wszystkim chleba. Niestety, chleb zamienił się w kołchozy, podczas gdy sam Włodzimierz Iljicz sam popijał koniaczek z Francji. Później Stalin robił pranie mózgu wśród Rusków i dał czadu. Po jego śmierci Chruszczow grał na nosie USA, a na samym końcu Michał Gorbaczow pokazał, że się nie nadaje, i rozwalił system (a może lepiej, bo kolejnej dostawy cukru na kartki to nawet mój dziadek by nie zniósł). W 1986 rozwalił się reaktor w Czarnobylu. Tak, tak. Było duże bum, afera w radiu Wolna Europa i masa żołnierzy, która zabija zombiaki do dziś.

Czemu ZSRR nikt nie zaatakował? edytuj

Ponieważ każdy bał się Dziadka Mroza, który chuchał i tworzył nowe bagna. Komuniści mieli super armię, która przyczyniła się do ich kryzysu gospodarczego. Pomimo sukcesów, zawsze ktoś spiskował. Amerykanie nawet uczyli Afgańczyków strategii obrony przez ZSRR - i tak na nic.

Gospodarka edytuj

AK-47.png

Podstawa gospodarki ZSRR

ZSRR utrzymywała się z uprawy zboża i pożyczek od Mongolii i Polski. Sama zaś dała światu kałasznikowy. Najlepszym urządzeniem elektrycznym był natomiast telewizor Rubin, który po 8. użyciu zawsze musiał się zapalić. Najbogatszymi oprócz polityków byli pisarze i poeci, którzy pisali utwory socrealistyczne.

Przyznawanie odznaczeń w ZSRR edytuj

Pierwszorzędną nagrodą była Gwiazda Rewolucji. Później Gwiazda Bohatera Związku Radzieckiego, Gwiazda Jutrzenki Lutowego Zrywu i Order Wojny Polskiej. Na sam koniec strzelało się w łeb najczęściej odznaczanemu i stawiało ku jego pamięci pomnik.

Galeria edytuj

Komuna.png
Komunizm

Symbolika: czerwona gwiazdaczerwony sztandarsierp i młot
Nurty: bolszewizmdżuczeeurokomunizmmaoizmstalinizm
Twórcy: Karol MarksFryderyk EngelsWłodzimierz LeninLew TrockiJózef StalinBolesław Bierut
Metody działania: cenzurakult jednostkiŁagrypropagandapropaganda sukcesuwodolejstwo
Organizacje: Armia CzerwonaKGBOMONPZPRZOMO
Komunistyczne państwa: ChinyKambodżaKorea PółnocnaKubaWietnam
Dawne państwa: ZSRRCzechosłowacjaNRDPRL
Zobacz też: AntifakomunistaMur berlińskineokomuniściRewolucja październikowasocjalizm utopijnytotalitaryzmWilk i Zając

Więcej z Fandomu

Losowa Wikia